18 iulie în istoria automobilistică

Pe 18 iulie Juan Manuel Fangio, singurul pilot din Formula 1 care a devenit campion cu 4 echipe diferite, debutează în Grand Prix-urile europene

18  iulie în istoria automobilistică 18 iulie în istoria automobilistică

18 Iulie 1948- Marele Premiu al Franţei desfăşurat la Reims aveasă fie pe 18 iulie 1948 scena de debut pentru unul dintre cei maimari piloţi de Formula 1 din toate timpurile, Juan Manuel Fangio.Deşi la momentul cursei Fangio avea vârsta de 37 de ani, o vârstala care piloţii contemporani lasă volanul, pentru el nu areprezentat un impediment. Cel poreclit El Maestro nu a reuşit sătermine această cursă, dar debutul ratat, nu l-a oprit să domineautoritar Formula 1 în anii '50, perioadă încare a obţinut 5 titluri de campion.

Până la era Schumacher, Fangioa fost cel mai galonat pilot din Formula 1, este adevărat într-oeră mult mai romantică a curselor cu motor. În schimb mărturie atalentului său uriaş este faptul că şi-a adjudecat laurii pilotândpentru patru echipe diferite, un record care este probabilimposibil de egalat în ziua de azi.

Fangio cu monopostul sau favorit in 1986

Argentinianul şi-a manifestat de micinteresul pentru maşini, la frageda vârstă de 11 ani elcâştigându-şi banii ca şi mecanic. A debutat în curse în anul 1934în ţara natală, pilotând un model Ford A, preparat de elînsăşi. A devenit apoicampionul Argentinei, primind astfel fonduri pentru a avansa încarieră şi astfel a putut face pasul spre Europa, acolo unde adebutat pe un automobil Simca-Gordini. Echipele cu care a scrisistorie au fost Alfa Romeo, Maserati, Mercedes şi Ferrari. Dupăretragerea din Formula 1, Fangio a devenit preşedinteleMercedes-Benz Argentina.