20 Iulie în istoria automobilistică

20 iulie este ziua în care fosta Rapp-Motorenwerke este redenumită în Bayerishce Motoren Werke, de aici rezultând una dintre cele mai charismatice mărci ale industriei auto, BMW.

20 Iulie în istoria automobilistică 20 Iulie în istoria automobilistică

20 Iulie 1917 - În această zi Franz JosefPopp, directorul Rapp Motorenwerke, Max Fritz şi CamilloCastiglioni înregistrează Bayerische Motoren Werke GmbH ca şicompanie, fiind practic momentul de geneză al apariţiei acronimuluiBMW. Răspunsul oficial din partea autorităţilor a venit pe data de21 iulie la o zi diferenţă şi multe lucrări istorice considerăaceastă zi ca naşterea BMW. Noi am preferat să ne raportăm la datade 20 iulie pentru a nu se suprapune cu un alt eveniment import dinistorie de interes pentru români.

Deşi numeleiniţial era BMW GmbH în acelaşii an în luna august a fost schimbatîn BMW AG. În acea perioadă BMW se ocupa cu doar cu producereamotoarelor de avion. Producţia de automobile BMW a început în 1929atunci când compania a cumpărat şi Fahrzeugfabrik Eisenach, unconstructor mic care la acea vreme producea sub licenţă modeleleAustin Sevens sub marca Dixi. Astfel primele modele BMW au fost dezvoltate pornind de lamodelele de mici dimensiuni Seven, dar ulterior inginerii BMW audezvoltat proiectele ajung să facă maşini de lux cu motoare în 6cilindri. Primul automobil legendar a fost BMW 328, o sportivă carela acea vreme dezvolta 80 CP dintr-un motor cu 6 cilindri în liniede 2.0 litri. Datorită masei mici era un automobil foarte rapid şimanevrabil, definind cel mai bine spiritul BMW, conservat pesteani.

Obiectul de activitate BMW in 1917