2010: un an excepţional pentru Ferrari

Anul 2010 a fost un an extrem de bun pentru Ferrari, cu multe rezultate care le depăşesc pe cele înregistrate în 2008, considerat a fi cel mai reuşit an al mărcii.

2010: un an excepţional pentru Ferrari 2010: un an excepţional pentru Ferrari

6,573 de maşini au fost livrate reţelei devânzări, ceea ce reprezintă o creştere cu 5,4% faţă de2009 şi în acelaşi timp un record de vânzări anual pentru Ferrari.Acest rezultat excelent poate fi atribuit în principalcreşterii extraordinare înregistrate pe pieţele emergente,în special în Asia, precum şi revenirii pieţei Statelor Unite laniveluri record.

Veniturile nete pentru acest an au ajuns la 1,919milioane de Euro (+7,9 procente) iar profitul comercial alanului a ajuns la 302,7 milioane de Euro (+26.9 procente).

A crescut, de asemenea, şi profitabilitatea: ROS (rentabilitateacomercială) a atins 15,8%, unul dintre cele mai bune rezultate dinistoria Ferrari. Acest număr este cu mult mai mare decât mediaindustriei auto şi se apropie de cel din sectorul bunurilor delux.


Un alt rezultat excepţional a fost înregistrat în fluxul net denumerar industrial pentru 2010. Acesta a atins 630,8milioane de Euro şi demonstrează capacitatea de autofinanţare amărcii. Fluxul de numerar a ajuns la rândul său la peste290 de milioane de Euro. Amândouă rezultatele sunt nişte recorduripentru Ferrari şi sunt semnificative mai ales în contextulrealizării lor într-o perioadă de investiţii majore: la fel ca înultimii ani, acestea au reprezentat 15% din cifra de afaceri.

Aceste investiţii nu le includ pe cele făcute în Formula 1 în2010, competiţie în care Scuderia Ferrari Marlboro a revenit pepodium într-un sezon care a rămas deschis până la ultima cursă.2010 a prilejuit şi un nou parteneriat important cuSantander, care şi-a făcut debutul ca sponsor, precum şireînnoirea unor contracte importante cum este cel aflat în vigoarecu Shell.

Rezultatele se datorează imensului succes înregistrat dediferitele modele din gamă. Ferrari California, deexemplu, câştigă din ce în ce mai mulţi clienţi datorită sistemuluiHELE, care, în combinaţie cu tehnologia Stop&Start, reduceemisiile de CO2 cu 23% şi garantează maximum de eficienţă princontrolul inteligent al tuturor componentelor maşinii. Ferrari 458 Italia a fost pus în vânzare în 2010 şi a captatimediat atenţia pieţei şi laudele criticilor, pentru a devenimodelul de referinţă în segmentul său, primind cele mai râvnitepremii din industria auto mondială. Ediţia limitată 599 GTO s-adovedit a fi de asemenea de mare succes, toate exemplarele de 599fiind vândute chiar înainte ca maşina să fie prezentată oficial laSalonul Auto de la Beijing. La rândul lor, serviciile depersonalizare Ferrari şi-au adus o contribuţie semnificativă, un aldoilea Atelier fiind deschis la Maranello, alături de unul în Tokyoşi altul în New York.

Defalcând vânzările pe arii geografice, piaţachineză a crescut cu 43,6%, stabilind un nou record cu aproape 300de maşini vândute. Dacă adăugăm Hong Kong şi Taiwan şi luăm înconsiderare aşa-numita zonă a Marii Chine, totalul ajunge la 478 demaşini (+23,8%). Acest număr plasează piaţa asiatică pe locul patruîn lume în materie de vânzări.

Ţările din Orientul Mijlociu au avut, de asemenea,rezultate extraordinare. Au fost vândute 349 de maşini,nivelul excelent de anul trecut fiind menţinut în ciuda condiţiiloreconomice nefavorabile.
Statele Unite au stabilit la rândul lor un nou record, înregistrândo creştere cu 12,7% în urma vânzării a 1,576 de maşini. America deNord ca întreg (inclusiv Statele Unite şi Canada) şi-a confirmatpoziţia sa ca piaţă principală, reprezentând 26% din vânzărilemondiale.

Pieţele europene, care nu au beneficiat de pe urmamult-aşteptatei reveniri economice, au rămastotuşi foarte stabile. De exemplu, Regatul Unit a absorbit467 de maşini, cu 58 de exemplare în plus faţă de 2009. Semnelecare vin din Europa de Est sunt de asemenea pozitive. Deşi regiuneaeste încă secundară ca importanţă în termeni de vânzări totale, eaa înregistrat o creştere de aproape 5%.

Au fost obţinute rezultate importante şi în materie deactivităţi de Brand (retail, licenţiere şi internet). Numărul demagazine Ferrari a crescut în 2010 prin deschideri de prestigiu aleunor noi unităţi pe Park Avenue în New York şi în Johannesburg,acolo unde Ferrari Store deja existent a fost completat de unulnou, numărul total de Ferrari Store în lume ajungând la 40.

Pe partea de activităţi de licenţiere cea mai importantă noutatea fost deschiderea în noiembrie 2010 a imensului Parc TematicFerrari World din Abu Dhabi. În primele sale luni de activitate,parcul a depăşit aşteptările, iar Ferrari Store din interiorul săua devenit rapid cel mai profitabil dintre toate unităţile FerrariStore din întreaga lume.
Au crescut de asemenea şi activităţile pe internet, website-ulwww.ferrari.com reuşind să ajungă la 300 de milioane de afişări.Canalele Ferrari pe social media, inclusiv Twitter şi Facebook, auînregistrat la rândul lor un succes notabil, contul de Facebookatrăgând 3 milioane de membri într-o perioadă scurtă de timp.
Site-ul www.ferrari.com este acum disponibil în şapte limbi,inclusiv în japoneză şi chineză. O versiune în limba arabă esteaşteptată a fi lansată online în cursul acestui an.

Alte două statistici semnificative confirmă un an 2010extraordinar:


• Muzeul Ferrari din Maranello a atras pentru prima dată peste225.000 de vizitatori, peste 60% dintre aceştia venind din afaraItaliei.
• Deschiderea pieţei indiene a fost confirmată, primul dealershipindian oficial urmând a fi deschis în New Delhi în aceastăprimăvară, iar al doilea în Mumbai către finalul anului. India vaduce la 58 numărul de ţări în care Ferrari este prezentoficial.

Forza Rossa are un nou Director de Marketing,Lucian Şonea, care o înlocuieşte pe Roxana Vâlcu. El este licenţiatîn sociologie cu specializarea marketing în cadrul UniversităţiiParis Sorbonne - René Descartes şi a absolvit cursurile de masterîn Sociologie la aceeaşi universitate. Lucian Şonea are dublăcetăţenie (română - franceză) şi are experienţă în marketing şi înindustria auto.