21 iulie în istoria automobilistică

21 iulie este o zi importantă pentru Dacia şi chiar pentru poporul român, în această zi fiind fabricată ultima Dacia din gama 1300, cel mai popular automobil în România din toate timpurile.

21 iulie în istoria automobilistică 21 iulie în istoria automobilistică

21 Iulie 2004 - În această zi pe porţileUzinei Dacia de la Mioveni iese ultimul exemplar Dacia 1310, după ocarieră de 35 de ani. Dacia 1300 a fost oficial prezentată oficialîn august 1969. Iniţial acest model a fost practic un Renault 12produs sub licenţă românească şi, deşi licenţa a expirat în 1978,Dacia 1300 a mers mai departe sub denumirea Dacia 1310 prezentatăla Salonul de la Bucureşti, versiune ce venea cu anumite modificări estetice şi tehnice.

Au existat maimulte versiuni de caroserie ale lui Dacia 1300 Dacia Break(1973 -2004), Dacia 1320 ( bicorp, 1987 - 1990 ) Dacia 1325 Liberta(bicorp , 1991 - 1996), Dacia 1410 Sport (în anii '80). DaciaPick-Up (1981 - 2006). Întotal Dacia 1300 s-a produs în 1 959 730de unitati, fiind cel maipopular automobil de pe străzile din România. Dacia 1300 este şiunul dintre puţinele automobile care au rămas în mare parteneschimbate în cei peste 30 de ani şi, deşi ultima versiune aprimit injecţie, şi cutie cu 5 rapoarte, aerul condiţionat sauABS-ul nu au făcut niciodată parte din dotările automobiluluinaţional.

De unde s-a plecat