21 Iunie în istoria automobilistică

21 Iunie este data la care Mercedes s-a înscris oficial în Formula 1, dominând autoritar dar pentru scurt timp cea mai importantă competiţie automobilistică din lume.

21 Iunie în istoria automobilistică 21 Iunie în istoria automobilistică

21 Iunie 1954 - În această zi Mercedes-Benz îşianunţă printr-o telegramă participarea pentru Grand Prix-ul Reimsal Franţei, consemnând practic revenirea Mercedes-Benz în curselede Grand Prix, care din 1950 au fost reunite sub cea mai celebrăcompetiţie automobilistică la nivel global, Formula 1. Modelulfolosit era un Mercedes-Benz W196 , iar cei doi piloţi aliniaţi lastart erau două nume mari ale pilotajului, Juan Manuel Fangio şiKarl Kling.

Debutul a fostunul cât se poate de fast pentru Mercedes-Benz şi nemţii au dominatfără drept de apel Formula 1 în primele două sezoane departicipare. Juan Manuel Fangio a ieşit campion consecutiv,cu "Săgeţile Argintii", dovedind supremaţia constructorului dinStuttgart. Aceasta a fost însă curmată de dezastrul din cursa de 24Ore de la Le Mans, de pe 11 Iunie 1955 atunci când pilotul PierreLevegh a ieşit în decor şi a omorât peste 80 de spectatori,eveniment nefericit care a făcut ca Mercedes-Benz să se retragă lasfârşitul sezonului din tot ce înseamnă motor sport.

Mercedes-Benz W196

Mercedes-Benz arevenit în Formula 1 în 1993 ca furnizor de motoare pentru Sauberdupă care a semnat parteneriatul de succes cu McLaren şi în 2010 arevenit sub nume propriu, înregimentându-l pe titratul MichaelSchumacher.