23 August în istoria automobilistică

23 August nu a fost doar ziua Republicii Socialiste România, ci şi ziua în care s-a lansat automobilul naţional Dacia 1300.

23 August în istoria automobilistică 23 August în istoria automobilistică

Evolutia Dacia23 August 1969 - În această zi Uzina de Autoturisme Piteşti a prezentat prima Dacia 1300, în cadrul paradei de "23 August". Automobilul a mai fost expus în acelaşi an şi la Salonul Auto de la Paris şi la cel de la Bucureşti. Acest automobil bazat pe Renault 12 era cel mai modern fabricat în Europa de Est. Principalele variante disponibile în 1970 erau cea de bază 1300, 1300L (de la lux) şi 1301LS care venea cu lunetă încălzită, radio şi un interior mai calitate, la această versiune clienţii obişnuiţi nu aveau acces.

În 1972 a apărut şi Dacia 1300 Break, versiunea în două volume inspirată, de altfel, tot de Renault 12. Versiunea sedan măsura 4,34 m lungime, avea un ampatament de 2,44 metri, o lăţime de 1,63 metri şi înălţime de 1,43 metri. Breakul era mai lung cu aproape 7 centimetri decât versiunea în trei volume. Daciei 1300 cântărea în jur de 900 kg şi avea un portbagaj în jurul a 430 de litri.

Ulterior Dacia 1300 a evoluat în Dacia 1310, dar metamorfoza nu a fost spectaculoasă şi putem spune că Dacia 1300 a fost produsă timp de 35 de ani în 1.979.730 exemplare. Modelul pe care s-a bazat Dacia 1300, Renault 12, a fost vândut în 2,5 milioane de exemplare, cu menţiunea că producţia acestuia în cel mai multe locaţii a fost stopată la sfârşitul anilor 80.