24 Iulie în istoria automobilistică

24 Iulie este ziua în care KIA Motors a fost scoasă la vânzare de către statul din Coreea de Sud, urmând să formeze cel mai puternic grup auto coreean.

24 Iulie în istoria automobilistică 24 Iulie în istoria automobilistică

24 Iulie1998 - În această ziGuvernul din Coreea de Sud anunţă procesul de privatizare a Kia Motors Corporation, al treileamare producător coreean la acea vreme, care fusese însă declaratfalimentar din cauza crizei economice din Asia înregistrată lamijlocul anilor '90. Compania coreeanăînfiinţată în 1944 adunase până în 1997 datorii de 10 miliarde dedolari.

Printrecompaniile interesate de KIA la acea vreme au fost Hyundai, Daewoo,Samsung Motors şi chiar Ford. Licitaţia a fost adjudecatăde Hyundai în luna Octombrie a aceluiaşi an. Subconducerea Hyundai, KIA a realizat un salt calitativmare. Ulterior, compania s-aconcentrat foarte mult pepiaţa europeană şi în 2008 şi-a deschis un centru de design foartemodern la Franfurt. Hyundaia mai cedat din acţiunile KIA şi, în prezent, Hyundai deţine maipuţin de 40% din capitalul KIA.

Sediul european KIA