26 Mai în istoria automobilistică

În această zi Ford Model T, poate cel mai important automobil din istorie, este produs pentru ultima oară la uzina din Detroit.

Versiunile lui Ford T26Mai 1927 - În aceastăzi pe porţile uzinei din Detroit iese ultimul exemplar allegendarului Ford Model T. Ford şi-a calibrat producţia în aşa felîncât să atingă cota de 15 milioane de automobile produse duăî caresă anunţe înlocuirea cu un alt automobil mai performant. În ciudaopiniei greşite acest model nu a fost primul automobil din istorie,ci primul automobil construit în producţia de serie, acest proceseficientizând procesul defabricare şi făcându-l accesibil unor categorii de public care nicinu visau la un automobil până atunci.

Preţul delansare în 1908 a lui Ford T a fost de 850 de dolari, echivalentula 20.000 de dolari astăzi, dar ulterior când producţia de serie aatins un apogeu, preţul a scăzut la 260 de dolari (6.000 de dolarivaloarea corelată astăzi cu inflaţia). Ford Model T avea un motor de 2.9 litriîn 4 cilindri ce dezvolta 20 CP. Compensa în schimb printr-o masădestul de mică având 540 kg, dar nu putea trece de 45 mph a vitezămaximă (în jur de 70 km/h). Consumul lui Ford T fluctua în funcţie de exploatare între 11 litrila 100 km parcurşi şi 18 litri. Dar nu vă miraţi, chiar era unadintre cele mai eficiente maşini în acea perioadă.

Scoaterea dinproducţie a nemuritorului Ford T a însemnat un picaj pentru Ford,înlocuitorul A neputând să se ridice imediat la succesul lui T în1927 Ford comercializând doar 500.000 de unităţi, adică jumătatedin cât a reuşit rivalul Chevrolet. Renunţarea la Ford T a însemnat automat şi disponibilizareaa 60.000 de angajaţi care nu mai aveau practic ce să mai fabrice.