27 Iulie în istoria automobilistică

Citroen 2CV, poate cel mai celebru automobil franţuzesc, este fabricat pe 27 Iulie 1990 pentru ultima dată în Portugalia.

27 Iulie în istoria automobilistică 27 Iulie în istoria automobilistică

27 Iulie 1990 - Acum 20 de ani la uzinaMangualde din Portugalia s-aprodus ultimul expemplar Citroen 2CV. De la debutul consemnat în1948, în cei 42 de ani de existenţă s-au produs 5.114.959 unităţi,fără a primi îmbunătăţiri radicale. Citroen 2CV este echivalentulde maşină a poporului al germanului VW Beetle, italianului Fiat 500sau britanicului Austin Mini. Totuşi dintre toate Citroen 2CV, alcărui nume vine de la "Deux Chevaux Vapeur", a dus austeritatea larang de artă.

Astfel dezvoltarea luiCitroen 2CV aînceput imediat după AlDoilea Război Mondial, într-o eră în care Franţa era vlăguită dinpunct de vedere economic. Modelul a fost prezentat la Salonul de laParis din 1948 şi a fost un succes instantaneu, la un moment datcererea fiind atât de mare încât termenul de aşteptare ajungeachiar până la 5 ani. Cu toate că era un automobilauster şi ieftin, venea cusoluţii inovatoare pentru clasa sa. Suspensia avea o arhitectură foarte complexă şi filtra bineşi cele mai denivelate drumuri, avea tracţiune faţă şi frâne pediscuri, plus un motor răcit cu aer şi o transmisie manuală cu 4rapoarte, ceea ce nu reprezintă un lucru de ignorat pentru 1948, badin contră. Ulterior s-a introdus şi o versiune cu tracţiuneintegrală, fiind printre puţine modele din clasa sa cu capacităţitot-teren.

Doua simboluri ale Frantei

La începutulanilor '80,în ciuda îmbunătăţirilorincrementale, Citroen 2CV era depăşit tehnic şi moral , astfelîncât francezii au redus producţia. În 1988 au mutat toateoperaţiunile de fabricare în Portugalia, dar în 1990 s-a luatdecizia de stopare a producţie a legendarului 2CV.