28 Mai în istoria automobilistică

28 Mai este data oficială de naştere a Volkswagen, în acest an împlinindu-se 73 de ani de existenţă. Iată cum a început totul.

28 Mai în istoria automobilistică 28 Mai în istoria automobilistică

Prototipul original VW28Mai 1937 - În această zi a fost înfiinţată marcaVolkswagen, sau ca să respectăm adevărul istoric şi denumireaoriginală, Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen VolkswagensmbH. La un an distanţă însă marca a fost redenumită Volkswagen GmbHpentru a simplifica lucrurile. Povestea VW se leagă însă deînceputul anilor '30 atunci când s-au înregistrat schimbări mari însocietatea germană.

În acea perioadă industria automobilistică germană excela înautomobile de lux, la care însă germanii din clasa muncitoare nuprea puteau spera, motocicletele fiind modul de transporttradiţional. Influenţat de realitatea socială, în 1933 Adolf Hitlerproclamă nevoia unui automobil pentru popor, cu funcţionalitateaunui vehicul pe patru roţi, dar preţul unuia pe două. În ciudaintervenţiilor pentru a finanţa un proiect al unui constructorexistent pe piaţă, Hitler s-a pronunţat pentru dezvoltarea de lazero a unei fabrici deţinute de stat.

În 1934 ca şi creator al primului automobil pentru popor a fostales cunoscutul inginer la acea vreme Dr. Ferdinand Porsche,dezvoltând precursorul legendarului VW Beetle. Prototipurile finaleale maşinii pentru mase au început să prindă formă în 1936, fiindproduse la acea vreme în Stuttgart, iar în 1937 DeutscheArbeitsfront ( Frontul German al Muncii) a anunţat înfiinţareaVolkswagen. Pe data 26 Mai 1938 în oraşul KdF-Stadt, Wolfsburg-ulde astăzi, a început construcţia primei uzine Volkswagen.

Producţianu a apucat să înflorească la adevărata capacitate, pentru că AlDoilea Război Mondial a izbucnit şi la comanda lui Hitler toateuzinele trebuiau să producă vehicule pentru front. Uzina a fostînsă capturată de americani în 1945 şi a fost predată apoibritanicilor, ulterior fiind contactaţi mai mulţi industriaşibritanici, americani şi francezi pentru a o prelua, dar toţi aurefuzat-o. Ba chiar Henry Ford II, nepotul fondatorului Ford,declara la acea vreme că în acea uzină se produc maşini preazgomotoase şi prea urâte pentru a fi interesat.

Asta a fost şi salvarea Volkswagen, nefiind doritori pentruaceastă fabrică, facilităţile au rămase neatinse, spre deosebire dealte uzine care au fost dezmembrate şi trimise peste hotare.Istoria a demonstrat însă că se poate întoarce şi, începând cu1948, sub comanda lui Heinrich Nordhoff, un fost manager al Opel,Volkswagen s-a extins fulminant de la an la an. Astăzi este unadintre cele mai influente şi recunoscute mărci de automobile dinlume.