3 Iunie în istoria automobilistică

Se împlinesc doi ani de când Dacia Sandero primul hatchback subcompact al mărcii de la Mioveni a fost pus în vânzare pe piaţa din România.

3 Iunie în istoria automobilistică 3 Iunie în istoria automobilistică

3 Iunie2008 - În această zi, în cadrul unui evenimentla WorldTrade Plazza, Bucureşti s-a consemnat lansarea comercială a luiDacia Sandero pe piaţa românească. Sandero, ca model, a fost lansatîn Decembrie 2007 în Brazilia, dar sub sigla Renault. Europeniil-au văzut pentru prima dată la Salonul de la Geneva, dar a fostpus în vânzare începând culuna Iunie. Românii au fost primii clienţi care şi-au putut comandaacest model, comenzile primindu-se începând cu 4 Iunie.

În momentullansării cea mai ieftină versiune era cea regăsită în lista depreţuri chiar sub denumirea Sandero. Nivelul de echipare de bazăera disponibilă la un preţ de 6 890 euro. Această versiune esteechipată cu motor de 1,4 litri 75 CP şi dispune, printre altele, deairbag şofer, ABS şi AFU (asistenţă la frânarea de urgenţă), 3centuri de siguranţă spate reglabile pe înălţime, pre-echipareradio şi banchetă rabatabilă. În momentul lansării cea mai scumpăversiune era "Prestige",versiunea de top a gamei Dacia Sandero, care dispunea de motorul1,6 litri 90 CP, la un preţ de 9.850 euro, în prezent fiindintrodus şi motorul 1.5 dCi de 85 CP, care a urcat preţul luiSandero la 11.500 euro.

În primul an deexistenţă Dacia a vândut pe plan internaţional 38.928 unităţi,acest model prinzând mult mai bine la export decât în România. Înţara noastră acest model nu a fost chiar succesul aşteptat, fiindmereu în urma berlinei Logan ca vânzări.