Exclusiv  3 stele pentru Dacia Duster la crash-testele Euro NCAP

Euro NCAP a dat publicităţii rezultatele testelor de coliziune în cazul SUV-ului Dacia Duster. Modelul românesc primeşte 3 stele din 5, dovedind un nivel de securitate suficient. Iată detaliile aici.

Euro NCAP, organismul european care se ocupă de testarea siguranţei maşinilor, a dat publicităţii rezultatele SUV-ului românesc Dacia Duster. Care primeşte 3 stele din 5, dovedindu-se o maşină doar suficient de sigură, conform testelor Euro NCAP.

Dacia Duster se comportă bine la capitolul protecţia pasagerilor, obţinând un calificativ general de 74%. Conform măsurătorilor manechinelor, pot apărea probleme minore în zona pieptului, iar, pe partea şoferului, unele componente ale bordului pot duce la lovirea picioarelor.

În impactul frontal, hayonul s-a deschis, iar la impactul lateral portiera şoferului de asemenea s-a deschis, motive pentru care specialiştii Euro NCAP au penalizat maşina, deşi, din punct de vedere al siguranţei pasagerilor, aceste lucruri nu pun probleme. În cazul impactului lateral cu un stâlp, măsurătorile au indicat pericolul apariţiei unor contuzii serioase în zona pieptului (din cauza compresiei coastelor), iar, în cazul unui impact din spate, protecţia oferită de tetierele scaunelor este modestă.

În ce priveşte protecţia copiilor, calificativul general se ridică la 78%, Duster primind punctajul maxim pentru copii de 18 luni în scaune dedicate, precum şi un punctaj foarte bun pentru copiii de 3 ani, plasaţi pe bancheta spate. Specialiştii consideră ca neajuns doar plasarea mai puţin vizibilă a stickerului de interzicere a montării unui scaun de copil pe locul pasagerului din faţă, înaintea dezactivării airbagului frontal din dreapta.

Duster pierde puncte importante la capitolul protecţia pietonilor: calificativul general este de doar 28%. Spoilerele şi capota motorului sunt tari şi reprezintă un pericol pentru picioarele şi capetele pietonilor, în cazul unui impact.

Specialiştii au mai depunctat Duster şi pentru nivelul sistemelor de siguranţă, domeniu în care calificativul este de numai 29%. Modelul testat era versiunea 1.5 dCi în echipare Laureate, care nu dispunea de controlul stabilităţii (deocamdată, este doar opţional). De asemenea, lipsa unui indicator acustic pentru centura pasagerului a fost depunctată, deşi acest lucru urmează să fie implementat în curând pe toate versiunile Duster.

Prin urmare, putem spune că la "examenul" Euro NCAP Dacia Duster se prezintă bine la capitolul protecţia pasagerilor şi comportament în cazul coliziunilor cu alte vehicule sau obstacole, principalele minusuri ţinând de protecţia pietonilor şi nivelul de siguranţă standard doar rezonabil.