31 Iulie în istoria automobilistică

31 iulie este ziua în care Abarth devine divizia sportivă FIAT, după ce mult timp a reprezentat partenerul tradiţional al italienilor în motorsport.

31 Iulie în istoria automobilistică 31 Iulie în istoria automobilistică

31 Iulie 1971 - În această zi Abarth estecumpărată de către FIAT devenind parte a grupului italian nu doartunerul de casă al italienilor pentru modelele de competiţie şi chiar destradă. Abarth a fostînfiinţată ca şi companie pe data de 31 Martie 1949, de KarlAbarth, un austriac stabilit în Italia şi Guido Scagliarini, pilotde curse al acelor vremuri. Logo-ul ales a fost semnul zodiacal al lui Abarth,scorpionul.

Scopul companieiera să producă maşini şi agregate adiţionale pentru şosea saumotorsport, în principal fiind foarte cunoscuţi pentru evacuărilefoarte performante. Combinând comerţul cu tobe de eşapamentspeciale, destul de populare printre pasionaţi, şi participările încompetiţii, Karl Abarth a văzut oportunitatea de a crea o maşinăsport foarte accesibilă. Astfel a preluat ca bază noul Fiat 600 şischimbându-i motorul a rezultat Fiat Abarth 750, primul model făcutde cei doi constructori.

Karl Abarth si creatiile sale

Cel mai popularAbarth a venit însă în 1958 atunci când noul Fiat 500 a fostpreparat, crescând puterea de la 13 CP la 26 CP. Pare o valoareinfimă, dar luând în calcul masa foarte mică era pentru acea vremeun model sportiv chiar capabil, micul bolid reuşind să stabileascăun record de a parcurge 18.186 m cu o viteză medie de 108 km/h.Abarth a mai lucrat şi cu Simca la realizarea modelelor 1000 şi1300. Aşa cum am spus FIAT a preluat integral Abarth în 1971 şi înperioada în care a urmat noua achiziţie a devenit responsabil cumotorsportul. În anii '90 Abarth a intrat într-un con de umbră, dar în ultimiiani "Scorpionul" revine puternic având astăzi patru modele disponibile.