31 Mai în istoria automobilistică

Ford a fost primul constructor din Vest care s-a încumetat să îşi facă o fabrică în Estul Europei, Rusia fiind ţara aleasă şi 31 Mai ziua.

31 Mai în istoria automobilistică 31 Mai în istoria automobilistică

31 Mai 1929 - După doi ani de tatonări şi negocieri, Ford afost primul constructor auto capitalist care a ajuns în fiefulcomunismului, în Rusia. În 1928 Uniunea Sovietică era slabdezvoltată din punct de vedere automobilistic, existând puţin peste20.000 de maşini şi osingură fabrică de camioane. Pe acest lucru a mizat şi Henry Ford,considerând că există o piaţă foarte mare de desfacere.

Ford, un tipfoarte liberal în modul de a face afaceri, nu a considerat forma deorganizare şi culoarea politică a Uniunii Sovietice şi a decis să se extindă în URSS. Astfelpe 31 Mai la sediul din Dearborn, Michigan, reprezentanţii Rusieişi Henry Ford bat palma pentru colaborare. Înţelegerea prevedea căFord va asista statul rus la construirea unei uzine la Nizhni Novgorod, oraş aflat pemalurile râului Volga, pentru a produce aici automobilele FordModel A.

De asemenea,construirea unei unităţi de asamblare lângă Moscova figura în înţelegereainiţială. Statul rus trebuia în schimb să plătească Ford suma de30.000.000 dolari pentru serviciile prestate şi 72.000 deautomobile şi camioane CKD, plus piesele de rezervă aferente pe operioadă de 9 ani. Înprezent Ford încă operează în Rusia, având o uzină la SanktPetersburg unde se produce modelul Focus. Uzina Ford de la Craiovapoate fi, de asemenea, menţionată ca şi participaţie Ford în Europade Est, plus una la Kocaeli în care se fac vehiculecomerciale.

Ford Uzina Rusia