4,3 miliarde de euro în ultimii şapte ani: România trebuia să aibă de două ori mai mulţi kilometri de autostradă

Cu 644 km de autostrăzi, dintre care numai 530 construiţi după Revoluţie, România rămâne prinsă în „păienjenişul“ subdezvoltării infrastructurii.

4,3 miliarde de euro în ultimii şapte ani: România trebuia să aibă de două ori mai mulţi kilometri de autostradă 4,3 miliarde de euro în ultimii şapte ani: România trebuia să aibă de două ori mai mulţi kilometri de autostradă

Compania Naţională de Au­tostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a plătit 4,3 miliarde de euro pentru proiecte de autostrăzi în perioada 2008-2014, iar în acelaşi interval reţeaua locală de şosele de mare viteză s-a mărit cu doar  373 de kilometri, numărând în prezent 644 de kilometri, potrivit unei analize a ZF pe baza informaţiilor transmise de compania de drumuri.

Cu suma pe care CNADNR a cheltuit-o începând din 2008 până în prezent se puteau construi peste 700 de kilometri de autostrăzi, dacă se ia în calcul un cost mediu de 6 milioane de euro/kilometru.

De ce aceşti bani înghiţiţi de CNADNR s-au văzut în realizări concrete la jumătate faţă de cât s-ar fi putut face şi, mai ales, de ce România continuă să fie la coada Europei la capitolul infrastructură rutieră? Modul în care s-au cheltuit aceste sume poate reprezenta o măsură a risipei realizate de-a lungul timpului, având în vedere că CNADNR are anual un buget de 1,5-2 miliarde de euro, atât pentru autostrăzi, cât şi pentru drumuri na­ţionale, dar rezultatele au întârziat să apară.

Citeşte analiza completă pe Ziarul Financiar

Pentru mai multe ştiri despre infrastructura rutieră, accesează www.zf.ro.