440 de km autonomie, motoare şi cai mai mulţi decât ai nevoie

va exista şi o versiune autonomă 100%

440 de km autonomie, motoare şi cai mai mulţi decât ai nevoie 440 de km autonomie, motoare şi cai mai mulţi decât ai nevoie

Bulli şi Budd-e au fost ultimele concepte Volkswagen proiectate de nemţi pentru resurecţia celebrului T2 aşa cum era odată. Cel mult până în 1990, când a apărut T4, un Transporter generaţie nouă, cu multe diferenţe comparativ cu ceea ce fusese din 1950 (T1) până la T3 inclusiv. În istorie a rămas T2 pentru că de la al doilea model s-a consacrat cu adevărat. Este un pic de confuzie între denumirea general Type 2 şi generaţiile intitulate de la T1 până la T6 (Caravelle, variant de familie).

Type 2 este atât de important în istorie că azi e o modă retro în plină “furie” mai ales în industriile mici. Vedem peste tot celebrele van-uri ca puncte de desfacere pentru mâncare, băuturi şi alt gen de aşa-intitulatele popup store-uri (ridici obloanele şi dai drumul la vânzare).

Volkswagen are tot interesul să ţină proaspătă amintirea acestui vehicol iconic şi cam o dată la câţiva ani aduce câte un concept care reimaginează Type 2 în viitor. Anul acesta, la Detroit, nemţii vin cu Buzz, al treilea concept important după Bulli (2011) şi Budd-e (2015).

Buzz are dimensiuni similare unui Caravelle, 370 de cai din 3 motoare electrice (unul pe faţă, două pe spate) şi, implicit, tracţiune integrală. Autonomia e de 430 de km cu o baterie de 111 Kwh.

Volkswagen spune că dacă Buzz o să devină maşină de serie, va exista şi o versiune autonomă 100%. Conceptul are deja montate scannere cu laser, senzori cu ultrasunete, radare, camere laterale şi una frontală. 

VW BUZZ (GALERIE FOTO)