A doua ediţie Visualart Challenge

Şi a doua ediţie Visualart Challenge a avut alături ca partener marca BMW. Competiţia de creaţie îşi propune să fie un instrument de afirmare şi susţinere pentru tinerii artişti, iar a doua ediţie a adus şi o săptămână de workshop-uri cu artişti români consacraţi, din ţară şi străinătate.

A doua ediţie Visualart Challenge A doua ediţie Visualart Challenge

Evenimentul,organizat de comunitatea on-line Visualart.ro, în intervaluloctombrie-noiembrie 2010, a propus participanţilor o temă decreaţie, lăsând libertate totală pentru alegerea modului deexprimare. Competiţia din acest an a avut ca temă "Viteza"şi a atras peste 90 de participanţi cu peste 120 de lucrări variate- de la sculptură la desen, fotografie, pictură sau animaţii 3D şiscurt metraje. Rezultatul a fost o interpretare deosebit de variatăa conceptului de "Viteză", iar cele mai bune lucrări se vor reuniîntr-o primă expoziţie la librăria Triptic, Str Alecu Russo nr 8,în perioada 6-20 decembrie.

Alexandru Mirea, ocupantul primului loc şi câştigătorulunui premiu de 2500 Euro, a convins juriul cu o sculpturăde peste şase metrii lungime reprezentând un rechin. Lucrareafoloseşte creativ componente de BMW, metal şi cauciuc pentru a creaun automobil care se transformă treptat în rechin - evocând grilaradiatorului modelelor clasice ale mărcii. Impresionează dinamismulreprezentării, cu subiectul surprins în plină mişcare, cu coadaarcuită. Mirea revine în competiţie după ce în anul precedent aocupat locul doi cu o altă lucrare spectaculoasă - un model BMW Z4construit din peste 4000 de cocori de origami.

Competiţia a adus multe lucrări de valoare care impresionează princreativitate şi tehnică. Este o colecţie deosebită de lucrări careevocă o viziune personală a artiştilor despre "viteză", un conceptcare probabil niciodată nu a mai fost declinat în atâtea forme şisensuri.

"Suntem încântaţi că suntem alături de Visualart în aceastăcompetiţie. A fost o temă deosebit de generoasă care este foarteapropiată mărcii: Viteza este unul dintre ingredientele principaleale plăcerii de a conduce, însă fiecare are o interpretare foartepersonală a acestui concept. Dorim să mulţumim tuturor celor careau participat şi au dat valoare acestei competiţii şi suntemîncântaţi că marca noastră a putut fi sursă de inspiraţie pentrutinerii artişti încă o dată. Salutăm şi deschiderea celorlalţiparteneri, Gealan şi Astra Asigurări. Prin susţinerea lorcompetiţia a putut să crească şi să ofere mai multă valoarecomunităţii", a declarat Alex Şeremet, Corporate CommunicationsManager BMW Group România.

VisualartChallenge a venit în acest an cu o serie de premii importante învaloare de peste 5000 Euro şi cu o serie de workshop-uri importantecu artişti consacraţi. Un element unic al concursului esteideea de comunitate. Astfel participarea nu a însemnat doarînscrierea lucrărilor în forma finală, toate ideile au fostprezentate pe un forum on-line, discutate şi analizate de membriiVisualart.ro. S-a urmărit şi stimularea interacţiunilorconstructive pentru o comunitate puternică.

De asemenea, competiţia se doreşte şi un instrument important deafirmare pentru artiştii cu cele mai valoroase lucrări înscrise înconcurs. Expoziţia de la librăria Triptic va fi doar un prim pasîntr-o serie de evenimente de promovare.

În galeria foto puteti admira şi restul lucrărilor înscrise înconcurs.