A fugit de acasă cu 2 copii, a pus medicamente în maşina şi ajuns istorie

Povestea care contează

A fugit de acasă cu 2 copii, a pus medicamente în maşina şi ajuns istorie A fugit de acasă cu 2 copii, a pus medicamente în maşina şi ajuns istorie

Un om trimite o maşină din 2014 pe lună şi e megastar. Cu tot cu Starman la bord, care şi-a uitat oglinda retrovizoare acasă alimentând teoriile comunităţii care crede că Pământul e plat. Ăsta, da, subiect! Ce a fost mai întâi? – Pământul sau Marte? Cine a inventat roata? Roata s-a inventat aici, aşa cum am scris aici şi cum n-a interesat pe nimeni. După roată a apărut şi trasul pe roată, dar au apărut şi primele improvizaţii în transport. Apoi maşina. Iar prima maşină în serie a fost, aşa cum se ştie şi cum se scrie peste tot, Benz Patent-Motorwagen, un fel de caleaşcă. Avea trei roţi din care două pe spate, care erau acţionate de un motor cu un singur cilindru de 1 litru. Numai motorul avea 100 de kg şi scoatea 0.7 cai putere la 250 de rotaţii pe minut. Maşina – pentru că asta era până la urmă – prindea 8 km/h. Costa 600 de mărci germane în 1885, echivalentul a 3.500 de euro în 2018. Pe 29 ianuarie 1886, Karl Benz a primit patentul 37435 pentru Benz Motorwagen, cu investiţiile Berthei – soţie şi parteneră în proiect. Legile nu le permiteau însă soţiilor să patenteze lucruri pe numele lor.

Bertha l-a iubit atât de mult pe Karl încât conta prea puţin cui îi va fi fost atribuit patentul. Ca să poată fi aprobat patentul, trebuia demonstrată utilitatea şi funcţionalitatea maşinii. Aşa că Bertha, fără să ştie soţul, a plecat cu maşina pe prima distanţă mare din istoria atomobilismului. Au fost 194 km din Mannheim până în oraşul ei natal Pforzheim. În maşină cu ea au fost şi Eugen şi Richard, copiii de 14, respectiv 15 ani.

Pe drum, Bertha Benz a reparat carburatorul cu acul de la pălărie, a folosit o jartieră ca să prindă un fir şi a alimentat cu un solvent pentru prepararea medicamentelor, cumpărat de la o farmacie în drumul spre destinaţie. După această călătorie istorică, Benz a început să studieze materiale pentru frâne pentru că peticise cu piele asnamblul de frânare care se tocise după cei 200 km. Fix asta spunea şi noi, că Musk fără Bertha nu ar fi existat. Şi poate că nici Benz nu ar fi fost Benz pe care îl ştie tot Universul.

Autor Alexandru Banu