Acelaşi model, altă emblemă şi un interior diferit (galerie foto)

Vrem şi noi în Brazilia

Acelaşi model, altă emblemă şi un interior diferit (galerie foto)
Acelaşi model, altă emblemă şi un interior diferit (galerie foto)

A fost evenimentul anului pentru noi şi pentru piaţa de volume. S-a lansat noul Duster la Salonul Auto de la Frankfurt şi am mâncat a doua generaţie a maşinii dimineaţă, la prânz şi seara. S-a scris peste tot, s-a văzut peste tot, s-a vorbit întruna. Am luat Duster-ul şi l-am analizat pe toate părţile. Ne-am bucurat pentru modelul ăsta şi am ţopăit de fericire că maşina asta chiar arată din ce în ce mai bine. Brand-ul e din ce în ce mai solid, mai frumos, mai competitiv şi mai dotat decât a fost vreodată. Acum ne-am întristat puţin auzind că s-ar putea ca un model full option să sară de 22.000 de euro. Unii s-au întrebat dacă strategia de preţ şi de vânzări a francezilor e bună în condiţiile în care Duster-ul a fost o maşină care pleca de la 13.000 de euro şi ajungea la cel mult 18-18.500 de euro cu toate dotările posibile. Avantajul mărcii e că are deja clienţi din prima generaţie a lui Duster, care, acum, s-ar putea să facă un buyback şi să pluseze nişte mii de euro pentru un look & feel superior. Unul peste altul, Duster 2 e mai bun decât Duster 1 din toate punctele de vedere şi nu ni se pare exagerat ca Dacia să-şi mărească uşor pretenţiile pentru că şi costurile sunt probabil mai mari.

Acelaşi lucru se întâmplă şi pe piaţa din America de Sud, unde Dacia merge cu Duster 2 la înaintare. Este una dintre cele mai importante pieţe pentru Renault care va vinde Duster-ul în acelaşi sistem ca până acum. Cu siglă Renault. Deşi până acum a fost aceeaşi maşină, o dată cu acest model se schimbă un pic treaba. După cum puteţi compara, Duster-ul sudamerican are o grilă altfel, care ni se pare mai potrivită în ansamblul spoiler-ului faţă. Pare mai bine integrată, comunică mai bine cu celelalte elemente din jur şi dă o senzaţie mai puternică de soliditate.

În spate e o modificare aproape insignifiantă. Bucata din plastic din mijlocul hayon-ului, cea care ascunde contactul touch pentru deschiderea portbagajului, e gri acum, nu neagră.

Înăuntru însă ne place mai mult maşina, arată nou şi rupe cumva bine de tot legătura cu ceea ce a fost Duster înainte. Aeratoarele nu mai muşcă din planşa de bord şi sunt dreptunghiulare, rotunjite şi întegrate în bord. Iar volanul după cum vedeţi, e cu trei spiţe în loc de 4 şi e clar mai frumos aşa. Iată nişte mici modificări care se simt bine înăuntru.

Autor Alexandru Banu