Acest Volkswagen Golf e de fapt un Porsche sub acoperire



La prima vedere, acest Golf 1 ...

Acest Volkswagen Golf e de fapt un Porsche sub acoperire Acest Volkswagen Golf e de fapt un Porsche sub acoperire

La prima vedere, acest Golf 1 arată la fel ca oricare alt Golf 1 produs. Dar trebuie doar să-l pui lângă Golf standard ca să îţi dai seama că lucrurile stau cu totul altfel.

La sfârşitul anilor ’70, o poveste greu de crezut a ajuns în presa auto a vremii. Se spune că şoferul unui Mercedes-Benz 450SL mergea liniştit pe ultima bandă a unei autostrăzi din Germania cu impresionanta viteză de 200 km/h.

Totul bine şi frumos până aici. Faimoasa Autobahn din Germania nu are limită de viteză, aşa că individul nu are grija amenzilor, însă are parte de un şoc: în oglinda retrovizoare e un Volkswagen Golf 1 care îi face semn cu farurile să se dea la o parte. Şoferul din Mercedes schimbă banda şi apasă pedala de acceleraţie la podea, dar Golful trece pe lângă el cu uşurinţă şi dispare în depărtare.

Aceasta e povestea maşinii numite Super Rabbit. O poveste care a împânzit presa auto a anilor ’80 şi pe care am găsit-o în ediţia din decembrie 1979 a revistei americane Road & Track.

La prima vedere, acest Golf e la fel ca oricare altul, însă e suficient să-l pui lângă un Golf normal ca să observi că există o diferenţă destul de mare în ceea ce priveşte lăţimea maşinii.

Vezi tu, un german nebun – Günter Artz – s-a gândit că ar fi bine dacă ar lua un şasiu de Porsche 928 şi ar construi un Volkswagen Golf 1 în jurul său. Bineînţeles, motorul V8 al coupe-ului german a rămas neatins, astfel că rezultatul a fost un Golf 1 nebun: 4,5 litri, 240 CP, tracţiune spate, sprint 0-100 km/h în 7,6 secunde şi o viteză maximă de 240 km/h. De fapt, valoarea vitezei maxime este aceeaşi ca a unui Porsche 928.

Aşa cum probabil ţi-ai dat seama, sarcina de a transforma un 928 într-un Golf nu a fost chiar uşoară. Panourile de caroserie folosite în laterale sunt de serie, însă tot ce e în mijloc a fost făcut la comandă. De exemplu, parbrizul, care a costat – în anii ’70 – 3.500 de dolari americani.

Interiorul a fost şi el preluat de la Porsche, iar dotările includeau geamuri electrice, trapă electrică şi aer condiţionat.

Nu se ştie exact câte exemplare au fost construite, însă există câteva imagini în care apare şi o versiune decapotabilă (fiindcă nebunia trebuia dusă până la capăt). Totodată, videoclipurile sunt extrem de scumpe la vedere, dar am reuşit să găsesc două, pe care le-am pus mai jos.

VIDEO:

Foto via Road & TrackRetro Rides, Henrik Sommer