Acum să-i vedem pe cei antiDacia ce mai au de zis

Când stai cu bogaţii la aceeaşi masă

Acum să-i vedem pe cei antiDacia ce mai au de zis Acum să-i vedem pe cei antiDacia ce mai au de zis

Brand Finance Romania 50 a făcut clasamentul mărcilor pe 2017. Din 2012 până în 2018, valoarea mărcii a crescut de la 860 mil. de dolari la 1.5 miliarde. Astfel, firma noastră e pe locul 60 în topul celor mai valoroşi producători de maşini. Pe primul loc este Mercedes, brand cotat la 44 mld. $ valoare, în creştere cu 24% comparativ cu 2016 (conform raportului Brand Finance). Creşterea în 2017 pentru Mercedes a fost de 10% (2.3 mil. maşini vândute). CEO-ul David Haigh, de la Brand Finance, crede că reinventarea gamei de modele, completarea ei cu SUV-uri şi adoptarea tehnologiilor verzi i-a ajutat să crească atât de mult.

Pe locul doi al clasamentului e Toyota, care a scăzut ca valoare cu 6%, la 43.7 mld. $. Deloc departe de capitalizarea Mercedes. BMW e şi ea în top 3. Comparativ cu Toyota, BMW a crescut cu 6% şi a ajuns la aproape 42 mld. $ valoare de piaţă. După părerea experţilor, scăderea Toyota vine din Asia, acolo unde cei mai mulţi consumatori din China au început să aleagă brand-uri premium ca Mercedes, BMW şi Audi, în loc de modele de top Toyota.

Un salt puternic spre topul clasamentului l-a făcut Tesla, care a crescut cu 106%, la 5.7 mld. $ valoare. Este una dintre cele mai mari creşteri procentuale printre mărcile populare. Acum, americanii sunt pe locul 19, 11 poziţii mai sus.

Companiile chinezeşti au crescut şi ele mult, chiar dacă nu au prins top 10. Haval, Geely, BYD, Bajoun şi foton au crescut cu o medie procentuală de 117%. Numai BYD are o valoare de piaţp cu 211% !!! mai mare decât în 2016 – 3.4 mld. $. Chiar dacă, aşa cum spuneam, chinezii pierd puncte în faţa clientelei locale în favoarea brand-urilor premium, aceşti jucători enormi cu mare capital cumpără acţiuni la marii producători tradiţionali ca să compenseze pierderile.

Aston Martin este brand-ul cu cea mai mare creştere dintre producătorii de maşini sport. Cu 270% a crescut compania neafectată de Brexit – proces care a redus puterea lirei sterline. Aston Martin valorează acum 3.6 mld. de dolari. Ferrari are însă cea mai mare valoare de piaţă, 6.5 mld. $, cu o creştere de numai 6% în 2017.

Grupul cu cele mai valoroase brand-ul rămâne Volkswagen. Valoarea cumulată a mărcilor pe care le deţine este de 76 mld. $.

Autor Alexandru Banu, sursă Brand Finance