Acum să vedem adevărata valoare a motorului electric

Motor electric Vs. diesel

Toyota ne arată eficienţa cuplului electric. Şi la maşinile cu masă se vede cel mai bine. Când tragi 16 tone şi mai ales când pleci cu ele din repaos, demarajul face diferenţa vizibilă de la un camion electric la unul diesel.  În comparaţie cu Tesla, japonezii folosesc hidrogen pentru reacţia care pune motorul electric în mişcare şi nu baterii litiu-ion aşa cum face Tesla.

Sursa de energie pentru motorul electric Toyota este nepoluantă, ba chiar substanţa reziduală e apă potabilă după reacţia chimică dintre hidrogenul comprimat şi oxigen. Puterea dezvoltată de cele două camioane (unul diesel, celălalt electric) e similară, aproape 700 de cai şi cuplu 1800Nm. Diferenţa vine însă din cuplul motor pe care motorul electric îl trimite instantaneu la roţi, în timp ce camionul cu motor cu combustie internă (diesel sau benzină, nu contează), are nevoie de timp şi turaţii ca să producă acei Nm necesari urnirii unui monstru de 16 tone. Filmuleţul e concludent, zicem noi.