Acum ştim sigur cine vrea să dăm mai mult pe benzină şi motorină

Capul scumpirilor de toate zilele

Acum ştim sigur cine vrea să dăm mai mult pe benzină şi motorină
Acum ştim sigur cine vrea să dăm mai mult pe benzină şi motorină

Nu, sincer, cine mai stă în picioare să primească atâţia pumni? E ca un meci de box în care ştii că nu-l baţi pe Tyson, dar aştepţi până-n ultima rundă să-ţi dea KO-ul. Aşa suntem noi. Suntem siguri că preţul pe litru va rămâne cu acciza mărită, dar tot aşteptăm să moară speranţa recalculării. Şi parcă ninimumul de speranţe pe care le avem sunt întreţinute în zadar de un Guvern care se suceşte zilnic aşa cum ne sucim de pe o parte pe alta dimineaţă când nu ne vine să ne dăm jos din pat. Rezultatul? Ne dăm jos din pat. Aşa că, băieţi, ce mai aia şi cealaltă, lăsaţi scumpirea de 0.32 în două tranşe ca măcar să ne facem socotelile cu “x litri de benzină / lună x 0.32 lei  = yyy lei / an în plus”. Apoi, bugetarii să scadă din salariul mărit toate scumpirile de peste an şi să ne spună la sfârşit cu câţi bani au rămas în portofel.

După confesiunea asta la zidul plângerii noastre şi al ignoranţei LOR, să trecem la ştirea de azi. Senatul o să dezbată în plen proiectul pentru adoptarea Ordonanţei Guvernului 25 / 2017 care majorează acciza la carburanţi, în contextul în care liderul PSD absolut Liviu Dragnea a criticat amendamentul adus de Comisia de buget – care anulează majorarea accizei.

Mediafax scrie că În şedinţa din data de 26 septembrie, senatorii din Comisia de buget-finanţe au avizat negativ ordonanţa de Guvern prin care au fost majorate accizele la carburanţi.

„În legătură cu efectele acestei respingeri, va trebui să aşteptăm şi votul plenului, şi apoi votul Camerei Deputaţilor - s-ar putea ca ordonanţa să treacă, totuşi. În eventualitatea că nu va trece, îi revine Guvernului sarcina de a atenua efectele Ordonanţei”, a declarat preşedintele Comisiei, Eugen Teodorovici.

În replică, preşedintele PSD Liviu Dragnea a spus că funcţia de preşedinte al Comisiei de Buget-Finanţe din Senat poate să-l „tulbure” pe Eugen Teodorovici.

„Eu cred că la domnul Teodorovici este o altă problemă. Dumnealui a venit astă primăvară şi mi-a zis că ar vrea să fie preşedintele comisiei economice. Am rugat colegii din Senat să îl susţină ca preşedinte, probabil din cauza acestei funcţii are aceste atitudini. Adică e o funcţie care poate să-l tulbure foarte mult, la asta mă refeream”, a spus Dragnea.

În şedinţa din 30 august, Guvernul a aprobat Ordonanţa de modificare a Codului Fiscal şi majorarea accizelor pentru benzină şi motorină gradual, în două etape: cu 0,16 lei/litru, începând cu 15 septembrie 2017, şi cu încă 0,16 lei/litru, începând cu 1 octombrie 2017, niveluri valabile până în anul 2022, inclusiv.

De atunci, transportatorii profesionişti, care sunt şi cei mai mari consumatori de carburanţi, au ameninţat cu proteste şi au avertizat că vor alimenta dinafara ţării dacă nu li se va restitui o parte din acciză.

În replică, Guvernul le-a promis transportatorilor că preţurile nu vor creşte şi că, în caz contrar, se va relua programul de returnare a supraaccizei.

Ministerul Finanţelor susţine, în Nota de fundamentare a normativului de modificare a Codului Fiscal, că nivelurile actuale ale accizelor practicate în România „sunt foarte aproape de limita minimă prevăzută de legislaţia Uniunii Europene”.

La benzina fără plumb, acciza a crescut în total, în cele două etape (15 septembrie şi 1 octombrie), de la 2.151,13 lei/tonă, respectiv 1.656,36 lei/1000 litri la 2.643,39 lei/tonă, respectiv 2.035,40 lei/1000 litri. La motorină, acciza a crescut de la 1.796,53 lei/tonă, respectiv 1.518,04 lei/1000 litri la 2.245,11 lei/tonă, respectiv 1.897,08 lei/1000 litri.

În aceste condiţii, transportatorii estimează că, pentru un camion, o singură alimentare reprezintă un efort financiar suplimentar de 450 de lei.

Sursă Mediafax

 

Autor Alexandru Banu