Adevărul că la ce maşini face, chiar e potrivită

Nu trageţi în ingineri

Adevărul că la ce maşini face, chiar e potrivită Adevărul că la ce maşini face, chiar e potrivită

Staţi puţin şi nu vă mâniaţi. Că tot a venit Crăciunul mai repede de 25 decembrie. Suntem într-o lume a bărbaţilor. Iar lumea dincolo de sticla ecranului de TV e aceeaşi. La fel ne scobim în nas, buric şi dinţi, la fel vorbim. Că suntem mieluşei în public, asta e partea ipocrită a prezenţei. Şi, să ne ierte Dumnezeu, e adevărată aia că nici femeile nu sunt mai atente la vorbă decât bărbaţii. Ce ne aud urechile … tocmai acum o săptămână am văzut o “fetiţă” care a coborât nervoasă dintr-un BMW şi a făcut pe marea moticiclistă. S-a murdărit imediat la gură de o înjurătură de stadion. Şi ştim că traficul te transformă într-un repetent la civilizaţie. Deci mai uşor cu pianul pe scări celor care fac pe bodyguarzii limbii vorbite.

Iar într-o lume care ne aparţine, asta a maşinilor, avem voie să fim noi. Direcţi şi murdari din când în când în exprimare. Şi nu de puţine ori, o înjurătură sau o expresie cu testosteron e cea mai potrivită pentru o situaţie sau un produs. Imaginaţi-vă că aţi spune exact ceea ce am spus noi: e o maşină cu testosteron. Niciodată nu o să sune mai bine decât “e o maşină cu c...e”.

Acum, înapoi la americanii care au folosit în filme celebra expresie faq de câte ori traducea Irina Margareta Nistor filme. Ei nu fac economie de acest faq. Îl folosesc ca pe apa plată, minimum 2 litri de faq pe zi. Sunt tătici în expresii tari, cu sânge şi percutante. Sunt cei mai buni la asta. Ei şi englezii.

Într-o industrie de maşini racing precum cea de la Chevrolet cu divizia Corvette, totul e porno. Motoare, putere, look, senimente. Totul e de acum ori niciodată. Ori ai tupeul să-i dai blană, ori eşti retrogradat. Aşa că inginerii care lucrează la Corvette  ZR1 2019, cu motorul LT5 de 6.2 litri, au găsit un cod intern pentru validarea puterii de centaur a acestui megamotor. Tadge Juechter, inginer şef Corvette a spus pentru Automotive News că în timpul dezvoltării lui ZR1 s-a folosit intern denumirea BAS pentru compresorul maşinii. Lumea a crezut că înseamnă Belt Alternator System, acronim folosit pentru un motor diesel făcut de General Motors.

De fapt, BAS înseamnă Big Ass Supercharger (n.r. – Comprsor cu curul mare). Compresorul acestei unităţi LT5 e cu 52% mai mare decât a fost pe LT4. ZR1 o să aibă 760 de cai putere şi o să prindă suta la oră în 2.8 secunde. Viteza maximă va fi de 340 km/h.

Să mai spuneţi voi că nu au americanii curu’ mare. 

Autor Alexandru Banu