Arată toate la fel dar un lucru le deosebeşte clar de la prima vedere

Şi s-a făcut brusc lumină

Arată toate la fel dar un lucru le deosebeşte clar de la prima vedere Arată toate la fel dar un lucru le deosebeşte clar de la prima vedere

Cand le vezi pe stradă, ai dubii. De la distanţă e aproape imposibil sa le recunosti. Paruna şi aceaşi maşină. Modelele unui producator au toate aceeaşi linie de design o dată cu facelift-urile sau cu noile generaţii. Un exemplu remarcat e Audi, o marcă pe fondul căreia se şi fac miştouri că e imposibil să-i distingi modelele. De la A4 la A8, îţi e şi frică să te dai cunoscător. Până nu îi dai tarcoale ţi până nu-ţi confirmă spatele maşinii, nu te repezi să spui ‘ce bine e noul A6!’.

În sfârşit, un brand cu aceleaşi dileme de identitate internă s-a gândit să rezolve confuziile dintre modele cu un detaliu pe care numai ultraşii mărcii l-ar recunoaşte. Oricum nu e o chestie oficială. Mercedes nu a explicat asta nicăieri  şi pare că s-a jucat puţin cu fanii special pentru a-i lăsa să descopere chiar ei asta şi să se bucure de acest level doi de cunoaştere.

Acum, diferenţierea modelelor de clasă medie, mare şi de lux e mult mai uşoară datorită unui singur detaliu observabil de la 7 poşte. Ideea e să ştii unde e şi imediat se face lumină. Pentru că e în far. Aşa că singura condiţie ca să recunoşti imediat dacă Mercedesul din zare e C, E sau S e ca maşina să fie în mişcare. Sau să fie pornită.

Ledurile de zi trădează imediat modelul. Pentru clasa C, nemţii au ales să pună o singură bandă de leduri, în timp ce E-ul are două benzi, iar cel mai tare Mercedes din gamă are 3 benzi cu leduri. Astfel, de acum e mult mai uşor să ghiceşti clasele de Mercedes şi numai dacă ai băut poţi să vezi două benzi de leduri în loc de una sau trei în loc de două.

Iată de ce industria de maşini încă poate produce surprize şi a păstrat acele aşa-numite easter eggs - că tot e Crăciun acum. Conceptul reprezintă ascunderea unui ‘ou cu surprize’ într-un produs. La un moment dat, compania face publică surpriza dacă fanii acelui produs nu o descoperă de unii singuri. Aşa a făcut şi Mercedes cu aceste una, două sau trei benzi de leduri pitite în blocurile optice - faţă ale claselor C, E şi S.

Autor Alexandru Banu