Asta chiar e o veste tragică pentru ultraşii mărcii

A început tranziţia la o altă lume

Asta chiar e o veste tragică pentru ultraşii mărcii Asta chiar e o veste tragică pentru ultraşii mărcii

Nu a trecut o săptămână de când Porsche a amorsat un zvon şi l-a transformat în ştire de prima pagină. Nu exista site de profil în lumea asta care să nu fi deschis prima pagină cu inevitabilul. Porsche renunţă la motoarele diesel. Nu le veţi mai găsi în oferta noastră. De ce? Pentru că scandalul Dieselgate ne-a făcut prea mult rău. TDI-urile de 3 litri, V6, nu mai au loc pe un brand exclusivist şi curat ca al nostru. Nu e ca şi cum nu ar fi în acelaşi grup cu Volkswagen şi Audi. Dar Porsche a zis că se concentrează pe soluţii hibride şi electrice. 50% din cumpărătorii de Panamera vor hibride, 35% vor benzină, mai rămân 15% care vor diesel. Nici Cayenne, nici Macan, nici Panamera nu se vor mai vinde cu diesel-uri depăşite moral, cărora autorităţile vor să le pună capac. Purtătorii de cuvânt din Anglia au spus că nu iese complet din calcule un diesel, dar poate la generaţia viitoare Cayenne, care vine în 4-5-6 ani dacă tocmai s-a lansat la jumătatea anului trecut noul model.

În ton cu decizia rivalului – în anumite cazuri -, BMW pare că ia şi ea o decizie drastică. BMW blog are informaţii că V12-le de 6.6 litri care e pe M760Li, Rolls Royce Ghost, Wraith şi Dawn, va fi probabil scos din uz. Pentru moment. Până când, nu se ştie. Este o decizie luată de nemţi din cauza condiţiilor dure antiemisii mari. Repetăm, e un zvon. Nu putem să spunem că va fi 100% aşa, deşi pe BMW blog nu prea apar lucruri neadvărate.

Cum deszăpezesc angajaţii RATB refugiile? Un fan ProMotor a filmat totul (video)

În acest moment, BMW foloseşte motorul V12 numai pentru M760Li xDrive. Niciun alt model BMW nu îl are. Motorul scoate 610 cai pe 760Li xDrive. Cu puterea asta, maşina de 2.2 tone prinde suta la oră în 3.9 secunde. Costă 200.000 de euro. Cum spuneam, el mai e pe Rolls-uri. Nemţii nu au confirmat, nici nu au infirmat. E posibil ca în câteva zile sau cel mai târziu la Geneva, BMW să vină direct cu o soluţie de putere similară în caz că va lua decizia scoaterii din producţie a acestui motor extraordinar.  

Autor Alexandru Banu