Au ocolit România, alegând Ungaria: BMW, Audi, Suzuki, Opel şi alte 700 de companii din industria auto

Scandalurile politice din ultimii ani, legislaţia care se tot schimbă ...

Au ocolit România, alegând Ungaria: BMW, Audi, Suzuki, Opel şi alte 700 de companii din industria auto Au ocolit România, alegând Ungaria: BMW, Audi, Suzuki, Opel şi alte 700 de companii din industria auto

Scandalurile politice din ultimii ani, legislaţia care se tot schimbă în defavoarea angajatorilor, precum şi infrastructura care a avansat cu viteza melcului, i-au făcut pe mulţi investitori din domeniul auto să ocolească România, şi să aleagă ţările din jur. Ungaria este cea care a avut de profitat cel mai mult de pe urma instabilităţii din ţara noastră.  

Renault, Ford, Continental, Takata şi câteva divizii ale Grupului Daimler sunt printre companiile care au ales România, însă Ungaria a fost preferată de giganţi auto precum GM, Audi, Mercedes-Benz şi, mai nou, BMW, care a anunţat astăzi că va deschide la Debrecen o uzină cu o capacitate de până la 150.000 de unităţi pe an, care va crea peste 1.000 de locuri de muncă. 

Tot săptămâna asta Audi a lansat oficial producţia de motoare electrice la unitatea din Győr. Audi Ungaria a produs anul trecut un număr total de 1.965.165 de motoare, compania fiind astfel unul dintre cei mai mare producători de motoare din lume. La fabrica din Győr au fost produse în 2017 şase tipuri diferite de motoare pe benzină şi trei tipuri diferite de motoare diesel. Circa 6.000 de angajaţi produc zilnic aproximativ 9.000 de motoare pentru 32 de unităţi de producţie ale Grupului Volkswagen.

Uzina Opel de 700 de milioane de euro din Szentgotthárd produce aici majoritatea motoarelor Opel. De ani buni ungurii produc motoare pe benzină cu litraj mic la Szentgotthárd. Fabrica livrează anual aproximativ 14.000 de motoare de capacitate mică. Fabrica are o capacitate anuală de 650.000 de motoare cu litraj de 1,4, 1,6 şi 1,8 litri pe benzină şi motorină. 

În jurul marilor cen­tre de producţie a­uto se află pro­ducătorii de componente se şi furnizori de ser­vicii precum Robert Bosch, Knorr-Bremse, Thy­s­sen­krupp, Borg Warner, Delphi Thermal, Delco Remy, Halla Visteon, GM Powertrain, Bridg­es­tone, Conti­nental, Denso, Hankook Ti­res, Lear, LUK şi Michelin.

Tot în Ungaria, la Esztergom, produce maşini şi compania japoneză Suzuki. În 2017 compania a sărbătorit 3 milioane de vehicule Suzuki produse în cei 26 de ani de când s-a deschis fabrica din Esztergom. 

În total, sectorul auto maghiar este reprezentat de peste 700 de companii, care la sfârşitul anului 2016 aveau peste 154.000 de angajaţi.

Ungaria este atractivă pentru producătorii auto străini pentru că forţa de muncă este mai ieftină decât cea din Vest, iar aici există o infrastructură extinsă în jurul centrelor de producţie. Un alt motiv este că firmele auto colaborează îndeaproape cu universitaţile cu profil tehnologic, iar autorităţile locale şi centrale se implică activ.

În Ungaria, industria auto este considerată de guverne o prioritate încă de la începutul perioadei de tranziţie iar tratamentul oferit companiilor auto este disproporţionat faţă de cel aplicat, spre exemplu, băncilor străine, companiilor de telefonie şi retailerilor, sectoare suprataxate.