Aveţi 3 secunde să ghiciţi cum trebuia să se numească 911. Timpul a expirat

Poveştile nemuritoare ale industriei

Aveţi 3 secunde să ghiciţi cum trebuia să se numească 911. Timpul a expirat Aveţi 3 secunde să ghiciţi cum trebuia să se numească 911. Timpul a expirat

Ce-ar fi fost 911 fără 911. Dacă s-ar fi numit ... 238, să zicem – deşi nu suntem siguri că nu a existat vreun Porsche 238 – ar mai fi avut acelaşi destin comercial? S-ar mai fi făcut toate analogiile cu urgenţa telefonică din SUA? În toate filmele, în toate documentarele. Cum auzi call 911 te gândeşti la Porsche. Din păcate, de când cu 11 Septembrie, conotaţia tipului de maşină a prins nuanţe dramatice. Speculatorii cinici de titluri au folosit coincidenţa pentru glorie, asta e presa, nu ai ce să ne faci.

Povestea din spatele siglelor e fascinantă, iar cea din spatele modelelor istorice, bate tot. Cine s-ar fi gândit vreodată că Peugeot le fura nemţilor de sub nas prima denumire pe care au avut-o-n cap pentru megamaşina 911. Acum parcă ne vine să batem la uşa PSA (Peugeot-Citroen) şi să le spunem că au făcut o nedreptate. De ce? Pentru că Porsche e Porsche şi pentru că Peugeot e Peugeot? Nu, total greşit. Istoria e de partea ambelor mărci în diferite momente. Fiecare cu gloria şi cu maşinile lui seznaţionale. Pentru că ambii monştri ai industriei au avut şi au cu ce se lăuda.

Suntem în 1964, noi ne pregăteam să intrăm definitiv în bezna comunistă în care încă suntem, Porsche voia să înlcouiască celebrul, unicul, fantasticul 356. Şi s-a gândit la un nume simplu: 901. Peugeot a venit rapid cu dovada că ea înregistrase prima oară această marcă. Aşa că Porsche a regândit numele modelului şi a ajuns la 911. De ce, încă e un mister nerezolvat.

Culmea e că până au prins vestea francezii, Porsche a apucat să producă nişte unităţi. Nici Porsche nu a avut la muzeu şi d’abia a restaurat unul după 3 ani de intervenţii cosmetice. Este maşina 901 cu numărul 57 şi are şi ea o poveste de TV în sensul propriu al expresiei.

Conform Carbuzz, acum 3 ani, într-o emisiune germană cu recondiţionări de maşini, echipa de producţie a dat într-un garaj peste acest model, cu seria de şasiu 300.057. Porsche l-a cumpărat imediat, iar inginerii au constatat că maşina era autentică 100%. Nici măcar un sfert de piesă originală nu se pierduse. Frumoase poveştile cu maşini, nu-i aşa? Ce culise fantastice au caii putere!  

Autor Alexandru Banu