BMW testează sistemele de frânare automată

Ştim cu toţii ce se întâmplă la testele de siguranţă EuroNCAP, dar oare cum se comportă maşinile dacă frânează brusc în mod automat? BMW ne arată acest scenariu în premieră.

BMW  testează sistemele de frânare automată BMW testează sistemele de frânare automată

Ne îndreptăm spre o realitate automobilistică în care, însituaţiile limită, controlul va fi preluat de creierul electronical maşini. Până acum foarte mulţi constructori dezvoltă sau audezvoltat sisteme de frânare automată în caz de pericol, dar testeindependente nu s-au realizat. Astfel, BMW în parteneriat cu DEKRAau demonstrat care este efectul intervenţiei sistemelor automate defrânare în caz de accident, conform BMWBlog.

Modelul supustestului a fost noul BMW Seria 5 dotat cu sistemul Active CruiseControl, care detectează posibilele pericole, avertizează şoferulasupra hazardului şi în ultimă instanţă acţionează frânele pentru areduce puterea impactului. Demonstraţia a fost făcută după regulisimilare cu cele de la EuroNCAP, vehiculul îndreptându-se cu 64km/h spre un obstacol static. Diferenţa constă că sistemulACC frânează brusc şi reduce viteza până la 40 km/h,rezultând un impact mult mai uşor.

Pe lângă ointensitate mai mică a coliziunii, efectele fiind observabile înimaginea de mai jos, testul a mai relevat alte două aspecteinteresante. Din cauza frânării, automobilul s-a aflatîntr-o poziţie mai aplecată, decât la testele EuroNCAP,ceea ce înseamnă că şi poziţia ocupanţilor este spre în faţă şişocurile sunt mai bine preluate de către cei din interior, iarsmuciturile centurilor de siguranţă mai puţin severe. Probabil vormai urma astfel de teste în viitor şi de alţi producători care auastfel de sisteme şi chiar EuroNCAP îşi va dezvolta procedurilepentru a testa pertinent aceste automobile.