BMW X1 xDrive28i - primul motor TwinPower Turbo în 4 cilindri

BMW anunţă lansarea primul său motor în patru cilindri care beneficiază de tehnologia TwinPower Turbo. Iar primul model care are dreptul la acest motor este SUV-ul BMW X1, cu versiunea xDrive28i. Care, până acum, avea un motor cu 6 cilindri, de 3,0 litri.

BMW  X1 xDrive28i - primul motor TwinPower Turbo în 4 cilindri BMW X1 xDrive28i - primul motor TwinPower Turbo în 4 cilindri

Noul motor în patru cilindri care va echipa de acumîncolo versiunea BMW X1 xDrive28i este dotat cu tehnologiaTwinPower Turbo (două turbine, care lucrează la regimuridiferite ale turaţiei motorului), injecţie directă şi sistemedublu-VANOS şi VALVETRONIC pentru distribuţie. Este realizat dinaluminiu, fiind derivat din motorul în şase cilindri, şi poate ficuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau una automată cu8 trepte.

BMW xDrive28i are dreptul la primul motor in patru cilindri cu TwinPower Turbo

Cifrele pe care le afişează acest propulsor sunt foarte bune:putere maximă de 245 CP/5.000 rpm şi un cuplu maxim de 350Nm/1.250 rpm, valori foarte apropiate de ale precedentuluimotor în şase cilindri (258 CP, 310 Nm). Aşa încât SUV-ul BMW X1xDrive28i este capabil de un demaraj 0-100 km/h în doar 6,1secunde (6,5 secunde pentru cutia automată). Adică undemaraj mai bun decât al versiunii cu şase cilindri, care necesita6,8 secunde.

Motorul face parte din familia EfficientDynamics, fiind dotat cusistem Auto Start-Stop. Astfel, SUV-ul X1 dotat cu acest propulsorse poate lăuda cu un consum mediu de numai 7,9 litri/100km (faţă de 9,4 litri/100 km pentru propulsorul în 6cilindri), iar emisiile CO2 sunt de 183g/km (faţă de 219 g/km, la precedentul xDrive28i).

Noul motor de pe X1 xDrive28i este mai performant si mai economic decat versiunea anterioara

Aşteptăm ca acest motor să îşi facă apariţia şi subcapotele lui Seria 3 şi Seria 1, dar nu este exclus cabavarezii să îl ofere şi pentru BMW X3 şi Seria 5. Rămâne de văzutdacă acest mic turbo va fi montat şi pe limuzina Seria 7 sau peSUV-ul X5, ca versiuni de intrare în gamă, mai accesibile, dar nuneapărat conforme cu imaginea exclusivistă a mărcii.