Cadillac CTS-V

Construit pentru a fi exportat în toată lumea, noul CTS-V va concura direct cu BMW M5 şi Mercedes Benz E63 AMG. Până aici nimic schimbat. Rămâne de văzut dacă noul model chiar va reprezenta o ameninţare serioasă pentru germane.

Vechea generaţie a fost criticată pentru motorul slab, şasiul dezamăgitor şi o calitate a materialelor ce nu se putea ridica la nivelul adversarilor. Mai pe scurt, nu se remarca prin nimic pozitiv. Poate acesta a fost şi motivul pentru care atunci Cadillac a considerat că nu e necesară comercializarea modelului în afara continentului american. Acum însă lucrurile s-au schimbat, pentru că avem un nou CTS-V ce urmează să se lanseze, un model pe care americanii vor de data asta să-l vândă şi în Europa, acasă la M5 şi E63 AMG.

Bine, de la a intenţiona să vândă până la a vinde ceva efectiv e cale lungă, însă cei de la Cadillac sunt încrezători. De ce? Pentru că nou lor model are un motor derivat de la Corvette, un V8 supraalimentat de 6,2 litri ce dezvoltă 550 CP şi un cuplu de 745 Nm, care va fi mai plăcut în utlizare decât V10-le de pe M5. Sau cel puţin aşa de laudă Cadillac în comunicatul de presă. Toată această putere va putea fi transmisă roţilor spate prin intermediul a două cutii de viteze disponibile, manuală şi automată, ultima cu padele de schimbare a vitezelor situate în spatele volanului.

Un alt lucru împrumutat de la Corvette ZR1 este sistemul de suspensie cu Magnetic Ride Control, prin care amortizoarele sunt alcătuite dintr-un lichid cu proprietăţi magnetice ce îşi poate schimba proprietăţile în funcţie de un curent electric aplicat. Jantele de 19 inch încâlţate cu pneuri Michelin Pilot Sport 2 contribuie împreună cu sistemul de frânare Brembo la oprirea bolidului într-o distanţă cât mai scurtă. Interiorul este dominat de scaunele Recaro şi de noile materiale, mai bune calitativ. Deşi vânzările nu vor începe până la toamnă, Cadillac va prezenta noul model la Salonul Auto de la Detroit.