Ce alegem între “Sandero de State” şi modelul românesc? (galerie foto)

Relansat azi

Ce alegem între “Sandero de State” şi modelul românesc? (galerie foto) Ce alegem între “Sandero de State” şi modelul românesc? (galerie foto)

Dacă vrei să fii românul diferit de toţi românii, îţi iei Sandero. E între Logan şi Duster ca preferinţă internă. Şi acum când vezi un Sandero pe stradă în România îţi atrage atenţia. Pentru câteva secunde ai impresia că e un model străin. Din prima îţi spune că obiectivul lui sunt clienţii tineri, care nu visează la un SUV (încă) sau la maşina populară Logan, ci vor să fie cool. Aşa a şi comunicat Dacia maşina asta. Mereu a îndreptat-o spre segmentul tânăr, a conectat modelul la muzică, filme, vacanţe de 2-3 zile la mare (p’asta am băgat-o de la noi). Dacă vrei o maşină bună la toate, îţi iei un Logan, dacă vrei o maşină de familie te gândeşti la un MCV, dacă ai bani peste medie îţi iei Duster ca le ai pe toate. Vrei să fii un român mai cu moţ, îţi iei Sandero. Pleacă de la 7.150 de euro, insesizabil mai scump decât un Logan.

Cel mai mic GTI nemţesc prinde suta ca gândul şi ca vântul. Ai da pe el 15.000 de euro?

Pe treaba lui, Sandero are un concurent în banii ăştia care-i poate pune probleme. Şi, culmea, are şi el fabrică în România. Un Ford KA+ începe de la 7.500 de euro fără TVA, iar modelul nou-lansat nu va trece probabil acest prag pentru că este un facelift care vine la 2 ani de la lansare. KA+ este un pic mai mic decât Sandero, are 3.95 metri lungime, iar Sandero are aproape 4.1 metri. Sunt 15 cm care în multe alte cazuri pot face diferenţa, nu credem însă că şi aici.

Dacă pe afară modificările sunt observabile numai la microscop, înăuntru e un alt sistem multimedia – SYNC 3, cu un touchscreen de 6.5 inci şi conectivitate iOS şi Android. Cei care vor da nişte bani în plus vor avea şi pornire din buton. Ford o să aibă şi o echipare nouă, Active, pentru Ford KA+. Această variantă o să aibă o gardă la sol mai mare cu 2 cm,  ornamente exterioare din plastic şi alte jante. O chestie nouă pe lista de dotări şi chiar importantă, după părerea noastră, este parbrizul încălzit. Este adevărat însă că, la cât de uşoare sunt iernile în ultimii ani, devine o dotare dispensabilă. Niciodată nu ştii însă pe unde te prinde iarna la schi într-un KA+.

Autor Alexandru Banu