Ce riscuri şi costuri presupune o maşină second hand în 2018

Kilometraj modificat = fraudă, costuri ...

Ce riscuri şi costuri presupune o maşină second hand în 2018 Ce riscuri şi costuri presupune o maşină second hand în 2018

Achiziţia unei maşini second hand înseamnă un preţ de achiziţie mai mic faţă de preţul unei maşini noi, dar, în acelaşi timp, vine cu două riscuri majore: intervenţiile asupra kilometrajului şi avariile semnificative suferite de acea maşină până în momentul vânzării/cumpărării. Din cazurile de verificare istoric auto online pe platforma autoDNA.ro, realizate de persoanele care vor să-şi cumpere o maşină rulată, reiese că aceste două riscuri majore sunt des întâlnite pe piaţa de maşini rulate din România. Iar ce înseamnă risc major pentru cumpărători se traduce în profituri uriaşe pentru comercianţii neoneşti.

O verificare de istoric este recomandată înainte de achiziţie deoarece 50% dintre maşinile rulate aflate la vânzare au kilometri daţi înapoi, iar aproximativ 35% au suferit avarii semnificative.

Kilometraj modificat = fraudă, costuri de întreţinere anormale, reparaţii neaşteptate

La maşinile rulate cu mulţi kilometri daţi înapoi cele mai mari riscuri sunt de natură financiară. În scurt timp după achiziţie maşina devine un sac fără fund când vine vorba de reparaţii. Neglijarea lor nu va face decât să agraveze şi mai mult problemele.

Principalele probleme la maşinile cu kilometrajul modificat:

• Frauda financiară. Cumpărătorul plăteşte mai mult decât face acea maşină. Pentru fiecare 50.000 km daţi înapoi un vânzător câştigă în medie peste 1.000 Euro.
• Fraudă în asigurări. Maşina devine subiectul unei fraude în asigurări prin faptul că asigurătorul va evalua în mod eronat valoarea acesteia, impactul direct fiind în limita maximă de despăgubire (în cazul asigurării RCA) sau în suma asigurată (în cazul asigurării CASCO). Numai din asigurarea RCA, din calculele noastre, reiese că sumele plătite în plus de către companiile de asigurare se ridică la peste 1.000.000 Euro/an.
• Costuri de întreţinere anormale, reparaţii neaşteptate. Din cauza reviziilor nerealizate la timp, cât şi din cauza uzurii tuturor componentelor – direct legată de kilometrajul real mai mare al maşinii – cheltuielile de utilizare pot fi exorbitante.

În plus, valoarea de revânzare va fi afectată. Serviciile de verificare istoric auto se dezvoltă puternic, iar o maşină cu kilometri daţi înapoi cumpărată azi va fi mult mai uşor de depistat de un viitor cumpărător peste 3-5 ani.

Avarii ascunse = riscuri de siguranţă rutieră

O maşină cu avarii grave în istoric presupune mari riscuri de siguranţă rutieră, mai ales în eventualitatea unui accident major. În cele mai multe cazuri clientul unei maşini rulate nu ştie dacă maşina lui mai respectă normele de protecţie la impact proiectate: structura caroseriei în sine, existenţa airbag-urilor şi funcţionarea lor corectă, centuri de siguranţă, capse pirotehnice.

Cumpărătorii de maşini second hand trebuie să fie mereu cu garda sus şi mereu suspicioşi vizavi de ofertele care par prea frumoase pentru a fi adevărate. Chiar şi maşinile care au suferit avarii minore în trecut pot pune probleme de întreţinere în viitor dacă reparaţiile au fost neconforme sau pur şi simplu prost executate: poate apărea prematur rugina, vopseaua se poate exfolia, etc.

Cum poate fi verificat istoricul maşinilor

Maşinile rulate pot fi verificate în patru moduri: online (istoric daune şi kilometri), reprezentanţe (istoric service), ateliere service independente şi mecanici independenţi.

O analiză realizată de autoDNA.ro pentru întreg anul 2017 arată că mai puţin de 10% din totalul maşinilor rulate comercializate în România, anul trecut, au avut istoricul verificat, restul de 90% fiind cumpărate pe încredere, doar în baza informaţiilor furnizate de vânzător.