Cehii au maşină exotică: Praga R1 cu motor Renaultsport

Autor: Oraan Mărculescu 14 dec. 2012 Știri auto

Pentru amatorii de maşini de circuit, cehii de la mica firmă racing Praga Cars au conceput o maşină sport foarte interesantă – din păcate, maşina nu este omologată pentru circulaţia pe şosele, dar poate în viitor va apărea şi o versiune street-legal.

Pe numele ei Praga R1, maşina de curse a cehilor are un design destul de sofisticat, fiind conceput atât aerodinamic (sunt uşor de observat detalii preluate din Formula 1), dar şi pentru a avea un aspect plăcut, nu doar eficient.

Structura este de tip monococă, fiind realizată din fibră de carbon, aşa încât masa totală a lui Praga R1 se cifrează la doar 590 kg, în timp ce gabaritul general este foarte compact (4,17 metri lungime, 1,80 metri lăţime şi 1 metru înălţime).

Motorul nu provine de la Skoda, aşa cum ne-am aştepta de la un producător conaţional cu foarte cunoscuta marcă auto deţinută de grupul Volkswagen. Pentru că vorbim de maşini de circuit, specialiştii de la Praga Cars au adaptat pe Praga R1 un motor de origine Renaultsport.

Adică motorul aspirat de 2,0 litri pe care îl regăsim şi pe micul hot-hatch Renault Clio 3 RS, dar a cărui putere a fost crescută uşor până la 210 CP/7.500 rpm. Ceea ce înseamnă un raport masă/putere impresionant, de 2,8 kg/CP.

La care mai adăugăm o cutie de viteze secvenţiană cu 6 trepte Hewland şi un diferenţial autoblocant, în timp ce puterea este transmisă roţilor spate. Meniul mai include suspensii Koni, ambreiaj AP Racing sau unitate de control electronic Motec.

Preţul maşinii de curse Praga R1 este cu mult mai mare decât al unui Renault Clio RS, pornind de la circa 98.000 euro. Dar şi senzaţiile sunt la un alt nivel, nu-i aşa?

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide