Clasamentul care face minuni pentru Dacia şi pentru încrederea noastră în marcă

Duster merită o steluţă pe bulevardul vedetelor

Clasamentul care face minuni pentru Dacia şi pentru încrederea noastră în marcă Clasamentul care face minuni pentru Dacia şi pentru încrederea noastră în marcă

Trăim într-un deceniu al suvurilor. Toţi producătorii îşi modifică gamele. Toţi au suvuri în gamă şi toţi transofrmă toate modelele în suvuri. Dacă mergeţi la SIAB o să vedeţi la toate mărcile mari nişte suvuleţe care arată ca nişte adidaşi. Înalte şi înguste. Sunt din clasa B, adică la nivel de Fiesta şi Corsa. Au mai mult spaţiu în portbagaj şi cam asta e tot. Utilitate pentru familii nu prea vedem, însă lauda că ai un suvuleţ bate tot. Sigur că un Clio break este de două ori mai încăpător decât orice Crossland, Ecosport sau Mazda CX3, însă nu toată lumea vrea spaţiu, cât prestanţă. Şi asta se întâmplă în toate gamele, şi în cea compact (care oricum e cu totul altceva), şi în cele mari (unde vorbim de maşini cât X5-urile, GLE-urile şi alte minuni).

Jato Dynamics ne arată că în 2017 cota de piaţă a suvurilor a crescut la 34% - o treime din totalul maşinilor noi vândute. Cu trei ani în urmă era o cincime. S-au vândut 28 de milioane de suvuri în 2017, peste tot în lume.

Cerere mare a fost în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa – 5.5 mil. de suvuri vândute, o creştere cu 20% comparative cu 2016. O piaţă şi mai mare de suvuri este America de Nord – 8.2 mil. suvuri (+6.2% creştere Vs. 2016). În fine, China conduce la înmatriculări de suvuri noi, cu 10.7 mil. unităţi (46% cotă de piaţă locală).

Cel mai bine-vândut SUV din lume în 2017 este Nissan Qashqai, cu tot cu variant pentru SUA (Rogue). Din 815 mii de suvuri Qashqai / Rogue vândute de Nissan tot anul, americanii au cumpărat jumătate, chinezii un sfert şi europenii 12%.

Din cele aproape 30 de mil de suvuri vândute în toată lumea, tot anul trecut, cele mai multe au fost din clasa compact – 11.3 mil. Cele medii, dintre care face parte şi Qashqai, s-au vândut în număr de 7 mil. SUV-urile mari s-au vândut cel mai greu – 3.64 mil unităţi, însă au avut o creştere procentuală de la un an la altul la fel de mare cum au avut suvurile din clasa medie (~17%).

Iată în această poză clasamentul pe mărci şi modele, unde vedem şi Duster-ul nostru.

Autor Alexandru Banu, sursă Jato Dynamics