Compania ia o lovitură de imagine care o poate face knock out

S-ar putea ca zilele să-i fie numărate

Compania ia o lovitură de imagine care o poate face knock out Compania ia o lovitură de imagine care o poate face knock out

Tesla e ca un sac de box la o sală amărâtă unde se antrenează toată lumea. Acelaşi sac, zeci de mii de pumni. Lucrurile s-au acutizat în toamnă, când profetul industriei auto Bob Lutz (exmare boss la General Motors) a spus că Musk trebuie să facă rost de câteva miliarde până în vară ca să supravieţuiască. S-a băgat în prea multe şi nu ştie cum să o mai scoată la capăt. Aşa sintetizai avertismentul lu Bob Lutz. Cu un cost de exploatare de 500.000 dolari pe oră, Tesla era una dintre cele mai scumpe unităţi de producţie cu 6 luni în urmă. Şi între timp, Elon sudafricanul vizionar a scos camioane electrice, un Roadster, aruncătoare de flăcări şi şi-a trimis pe Marte primul Tesla Roadster. Nu ştim dacă bubele astea negre despre Tesla sunt umflate ca popcorn-ul ca să sperie clienţii sau dacă sunt reale. Normal că pe Twitter, Musk spune că totul e sub control şi toată lumea îşi va primi maşinile Model 3 comandate. Cu mici întârzieri de luni de zile, poate chiar un an, dar până la urmă, oamenii şi le vor primi. Şi uite aşa, în 3 luni de la promisiuni, din cele 500.000 de precomenzi pentru Model 3, 60.000 de oameni s-au retras de pe lista de aşteptare.

Acum, nişte foşti angajaţi şi angajaţi actuali spun că producătorul are probleme cu livrările maşinilor din cauza subansamblelor neconforme venite de la furnizori. După cum scrie CNBC, un inginer de la Tesla spune că aproape 40% din piesele unei maşini Tesla trebuie reparate pentru că vin de noi, stricate. Ăsta e unul dintre motivele importante ale întârzierii livrării maşinilor Model 3.

Tesla a răspuns printr-un comunicat al aceste “scurgeri” de informaţii neadevărate, zic ei.

“Fiecare Model S sau X aflat pe linia de asamblare trece prin sute de teste şi inspecţii. Sper sfârşitul liniei de producţie, fiecare maşină trece pritr-un alt process de certificare care implică 500 de inspecţii şi teste. Majoritatea lucrurilor neconforme sunt absolut minore şi se rezolvă în câteva minute”.

Da, am observat însă că lipseşte totuşi Model 3 din comunicat. Şi când te gândeşti că Tesla a promis deja noul Roadster din 2019.

Autor Alexandru Banu