Cum ar fi arătat noul Saab 9-3 dacă firma suedeză nu ar fi intrat în faliment

Britanicii de la Autocar au publicat un set de imagini cu maşina care ar fi înlocuit modelul Saab 9-3, dacă firma auto suedeză nu ar fi intrat în faliment în luna decembrie 2011.

Cum ar fi arătat noul Saab 9-3 dacă firma suedeză nu ar fi intrat în faliment Cum ar fi arătat noul Saab 9-3 dacă firma suedeză nu ar fi intrat în faliment

Un set de Imagini publicate de britanicii de la Autocar ne dezvăluie cum ar fi arătat înlocuitorul modelului Saab 9-3 dacă firma auto suedeză nu ar fi intrat în faliment în luna decembrie 2011.

Sub denumirea internă Project 540, maşina a fost bazată pe noua platformă Phoenix dezvoltată de suedezii de la Saab şi ar fi trebuit să fie prezentată în premieră mondială în 2012, alături de o nouă versiune decapotabilă a unui alt model Saab.

Modelul a fost desenat de americanul Jason Castriota care, aşa cum ne arată imaginile, s-a inspirat din clasicul Saab 900 pentru partea din spate a maşinii, în timp ce partea frontală aduce a Audi A5, iar motivul pentru acest design vine chiar de la echipa de cercetare a celor de la Saab, care a spus că potenţialii clienţi ai noului model ar fi putut veni din tabăra simpatizanţilor Audi.

Noul Saab 9-3 ar fi avut o lungime de 4,5 metri şi un motor de 1,6 litri de provenienţă BMW, modificat de suedezi, împreună cu un sistem stop/start şi un sistem de regenerare a energiei de frânare. BMW a anunţat că va furniza motoare către Saab în toamna lui 2010, iar prima versiune a noului 9-3 ar fi avut aproximativ 200 CP.

Platforma Phoenix a fost dezvoltată pentru a putea fi modificată uşor de-a lungul generaţiilor viitoare ale modelelor Saab şi a fost bazată pe tehnica „interfeţelor comune pentru componente”, începută de producătorul de camioane Scania. De altfel, ce de la Scania au lucrat împreună cu inginerii Saab la platforma Phoenix, care a fost gândită pentru a sta la baza unui nou model 9-5, lung de cinci metri, şi a unei limuzine de 5,2 metri pentru pieţele asiatice.

Surse din interiorul companiei au declarat pentru Autocar că următoarea prioritate, după lansarea noului 9-3, ar fi fost înlocuirea modelului 9-5 cu un model bazat tot pe platforma Phoenix.

Compania suedeză Saab a fost cumpărată în 2000 de către General Motors, după care a fost vândută către constructorul olandez de supermaşini Spyker în anul 2010. În decembrie 2010, Saab a intrat în faliment, iar în vara lui 2012 a fost cumpărată de un joint-venture chinezo-japonez, care a anunţat că va construi, din 2013, un vehicul electric bazat pe ultima generaţie a modelului 9-3.