Cum arătau primele maşini care au circulat în România. Ce marcă era considerată maşina omului de rând - FOTO

În perioada interbelică circulau maşini...

Cum arătau primele maşini care au circulat în România. Ce marcă era considerată maşina omului de rând - FOTO Cum arătau primele maşini care au circulat în România. Ce marcă era considerată maşina omului de rând - FOTO

În perioada 1926-1927, în întreaga lume, s-au vândut peste 42.000 de modele Fiat 503, respectiv circa 37.000 de modele 514, dintre acestea câteva se aflau şi în România. 

„Primele automobile Fiat, din 1889, aveau motoare de 679 cmc cu 2 cilindri şi o putere de 3,5 cai putere. În anul 1901, apărea primul model cu patru cilindri şi 3.770 cmc, cu o putere de 16 cai putere. Începând din 1927, erau dezvoltate noil emodele 501, 503 şi 514. În perioada 1926-1927, peste 42.000 de modele 503, respectiv circa 37.000 de modele 514 au fost vândute în întreaga lume, inclusiv în ţara noastră. Între anii 1930-1939 cele mai importate modele au fost Balila, 500 Topolino şi 1100”, a declarat pentru Adevărul, Vlad Capotescu, reprezentantul Retromobil România pe zona Timiş. 

 

FOTO

În perioada interbelică, în Timişoara, circulau taxiuri Fiat 509 şi 514 Torpedo, iar nişte calcule făcute de istorici arată că în anul 1929, existau aici 58 de maşini Fiat! 

„Din 1 octombrie 1925, găsiţi garaj şi magazin pentru automobilele Fiat din Torino, în Cetate, str.Eminescu nr.6, la reprezentanţa Fraţii Tichy” sau „Modelele 501, 505, 510 şi 519, cele mai populare şi ieftine sunt deja în magazinul nostru: Fraţii Tichy”, titra ziarul Temesvarer Zeitung.