Dacă rămâi singur pe lume, asta e ultima dorinţă (galerie foto)

Stalone şi-a luat şi el unul

Dacă rămâi singur pe lume, asta e ultima dorinţă (galerie foto) Dacă rămâi singur pe lume, asta e ultima dorinţă (galerie foto)

Kim Jong-un, Trump, Putin sau Iohannis, nimic din ceea ce-ar fi făcut excepţional, bun sau rău, aceşti oameni, nu ar fi putut să depăşească ştirea lansării celui mai aşteptat dar neaşteptat SUV din istoria omenirii. Exemple de Porsche Cayenne şi Maserati Levante aveam, însă Lambo părea unicul brand dedicat unui singur scop: maşini sport până la moarte. Din păcate, existenţa unei afaceri şi a unei legende depind de contextual financiar global, aşa că nu poţi să faci pe zmeul într-o lume în care cenţii decid supravieţuirea.

Lamborghini nu mai este un brand italienesc 100%, ci este controlat de nemţii de la VAG ( Volkswagen Aktien Gesellschaft ). Atunci nu mai poţi să controlezi conservarea tradiţiei şi a spiritului de maşină sport. Mergi mai departe cu asta, dar trebuie să treci şi de partea “necurată” a lucrurilor. Indiferent de compromisuri însă, maşinile păstrează aceeaşi diplomă de excepţionalitate, de agresivitate, de ireproşabilitate. Chiar dacă e un SUV, Urus nu are cum să nu fie cel mai bun SUV din lume. Numele te obligă să scoţi ceva la nivelul ultraplus.

Urus are un precursor, nu a venit din senin. Reciclarea istoriei e un model de succes pentru business-uri. Sau scoaterea de la sertar a unor modele impresionante. Înainte de LM002 ( 4x4 Lambo lansat la Salonul Auto de la Bruxelles în 1986 ) a fost Cheetah ( ghepard ), un fel de tată biologic al lui Urus. LM002 a fost un experiment derivat. Cheetah a fost arătat tot la un salon auto, cel din ’77, la Geneva. A fost făcut de Lamborghini împreună cu un furnizor de soluţii mobile pentru Armata SUA ( MTI – Mobility Technology International ).

Motorul era un V8 Chrysler, de 5.9 litri, împrumutat de pe camionetele Dodge (seriile E). Era amplasat în spate pe Cheetah şi scotea aproape 190 de cai putere.

Decizia ciudată de a scoate un SUV a apărut după ce fondatorul Ferruccio a vândut compania la jumătatea anilor 70 unor indivizi care nu avea nicio treabă cu industria de maşini. La nici măcar un an de la lansarea lui Cheetah, offroader militar pe care proprietarii mizaseră totul sperând într-un contract cu Armata SUA , compania era în prag de faliment şi nişte elveţieni au salvat-o, evoluând proiectul Cheetah în LM002  - cunoscut mult mai bine fanilor Lambo.

LM002 a mai stat 4 ani până a ajuns în producţie pentru clienţii deosebiţi. Asta după un redesign pentru motorul V12 de pe Lambo Countach ( 5.1 litri, 450 de cai, 0-100 km/h în 7.8 secunde, vit. max. 220 km / h ), transferat acum pe puntea faţă de pe cea spate pe care era pe Cheetah.

300 de bucăţi LM002 s-au vândut între 1986 şi 1992, iar Sylvester Stalone este unul dintre clienţii-vedetă.

Autor Alexandru Banu