Dacă Renault nu vrea să reînvie Alpine, o face Willys. Oarecum...

Nu trebuie să te uiţi mai mult de trei secunde la faţa aceasta ca să exclami „te ştiu de undeva...”. Ei bine, totul are o explicaţie, pe care o găseşti în cele ce urmează.

Dacă Renault nu vrea să reînvie Alpine, o face Willys. Oarecum... Dacă Renault nu vrea să reînvie Alpine, o face Willys. Oarecum...

Numele Willys te duce cu gândul la renumitul Jeep Willys din cel de-al Doilea Război Mondial? Bine. Căci acel Willys are o legătură strânsă cu acest Willys şi, într-un mod destul de bizar, cu numele Alpine.

Despre Alpine ai auzit chiar recent, când se zvonea că Renault ar vrea să colaboreze cu Caterham pentru proiecte de maşini uşoare şi rapide, asta înainte să se răzgândească şi să lase totul baltă, desigur. Trebuie să recunoaştem, noi încă mai bălim după conceptul A110-50.

... ca să înţelegi că nu bălim degeaba

Cu toate că este renumit pentru maşinăria care a dat tonul maşinilor de teren, Willys s-a ocupat de mai multe proiecte de-a lungul timpului. Unul dintre acestea s-a numit Interlagos şi nu a fost nimic altceva decât un Renault Alpine 108 pentru Brazilia.

Adică nu a fost decât prima maşină sport braziliană, cu caroserie din fibră de sticlă şi polistiren – combinate într-un material numit GRP. Şi avea suspensie independentă şi motor central. O maşină cool, cu alte cuvinte.

Iar italienii Maggiora şi Carrozzeria Viotti vor să aducă acea maşină cool în secolul nostru – desigur, cu specificaţii demne de timpurile actuale. Asta înseamnă că motorul originalului – L4 de 1,0 litri care livra 70 de cai-putere pe Interlagos – a fost înlocuit cu un motor B6 bi-turbo (Porsche, tu eşti?), cu 610 cai-putere şi 830 Newtoni-metru. Puterea este transmisă punţii spate prin intermediul unei transmisii automate cu şase trepte.

Cifre cu atât mai impresionante cu cât vorbim de o maşină sport de 1,350 de kilograme, a cărei caroserie este constituită în marea ei parte din fibră de carbon. Aşteaptă-te la 0-100 km/h în 2,7 secunde şi o viteză maximă de 340 km/h.

Desigur, o sportivă desenată de italieni, propulsată de un munte de putere şi care elogiază o figură de succes a secolului trecut nu poate veni la un preţ pe care să-l numeşti accesibil. Oricare dintre cele 110 unităţi Willys AW 380 Berlinetta (pe numele ei complet) este disponibilă la un preţ de 380.000 €. Iar dacă te bate un gând, trebuie să te mişti repede, căci mai sunt disponibile 109 exemplare - una a fost deja achiziţionată de către un domn din Rusia.

Nu rămâne decât să te mai uiţi cu noi o dată peste galeria foto şi să ne spui dacă frumuseţea merită atâţia bani.