Dacă tâmpenia asta e adevărata, nemţii nu au nicio scuză

Vrem să nu fie advărat

Dacă tâmpenia asta e adevărata, nemţii nu au nicio scuză Dacă tâmpenia asta e adevărata, nemţii nu au nicio scuză

New York Times scrie despre o situaţie oribilă, vecină cu SF-ul, întâmplată în 2014. Ziarul american spune că are nişte documente oficiale despre un grup de interese format de Volkswagen, Daimler şi BMW, care acum s-a desfiinţat. Se numea European Research Group on Environment and Health in the Transport Sector (Grupul de Cercetare Europeană pentru Mediu şi Sănătate în Transporturi).

Acest grup a angajat oameni de ştiinţă ca să apere interesul marilor producători germani, acela de a vinde în continuare motoare diesel demonstrând că nu au efecte negative asupra mediului şi a omului.

New York times spune că aceste demonstraţii ar fi fost / trebuit folosite în acţiuni de lobby în cercurile de influenţă pentru a nu suprataxa motoarele diesel.

Printre studiile oamenilor de ştiinţă ar fi fost şi unul din 2014, în Albuquerque, în care s-ar fi inhalat gaze de eşapament ale motoarelor diesel de către maimuţe pentru a contrazice părerea Oraganizaţiei Mondiale a Sănătăţii că noxele din arderea motorinei sunt cancerigene.

Institutul Lovelace Respiratory Research a fost desemnat să facă testele pe maimuţe cu două motoare – unul al unui Volkswagen Beetle nou şi celălalt al unui Ford seria F (pick up) din 1999.

New York Times a scris în profunzime despre testele pe 10 macaci. Volkswagen a fost piua întâi în această cercetare. Maşinile au rulat pe banc, iar gazele de eşapament au fost colectate cu echipament special. Noxele au fost apoi diluate şi răspândite timp de 4 ore în camere speciale în care erau macaci. Ca să rămână calme, maimuţelor li s-au pus desene animate la televizor. Sună amuzant dacă nu ar fi fost real totul.

Jake McDonald, conducătorul experimentului de la institutul Lovelace, a spus că maimuţelor le plac desenele animate, într-o depoziţie în procesul Dieselgate pe care clienţii l-au intentat companiei Volkswagen.

Concluziile studiului nu au fost reale pentru că scandalul Dieselgate a împiedicat o opinie corectă şi a complicat acurateţea datelor. Au mai fost nişte probleme financiare minore discutate în instanţă de către un avocat Volkswagen şi McDonald, şeful completului de cercetare de la Lovelace.

În final, Daimler şi BMW au spus că nu au ştiut că Volkswagen a “umblat” la soft-urile de management al motoarele care au produs noxe pentru testele pe maimuţe. VW a spus la rându-i că nu s-au publicat studii complete de către cercetători. Într-un punct de vedere colectiv, cele trei grupuri au spus că testele ştiinţifice au fost legale, făcute de cercetători recunoscuţi de la instituţii recunoscute.

Cele trei mărci au dat declaraţii între timp din care reiese că se dezic de testele pe animale şi că, în cazul în care acest lucruri s-au întâmplat, ei nu sunt de acord cu aşa ceva, nu au ştiut şi astfel nu poartă responsabilitatea metodei de teste pe care a ales-o institutul american. Mai mult, ele vor organiza o anchetă internă pentru a verifica dacă s-a întâmplat aşa ceva.  

Autor Alexandru Banu