Dacă tot trebuie să schimbi cauciucurile de iarnă (galerie foto)

Descoperirea anului fără discuţie

Dacă tot trebuie să schimbi cauciucurile de iarnă (galerie foto) Dacă tot trebuie să schimbi cauciucurile de iarnă (galerie foto)

Lumea se duce în direcţia bună. Vrem nu vrem să acceptăm, Pământul e bolnav şi trebuie readus la parametrii optimi de funcţionare. E ca un organism cu organele afectate. Dacă nu-l ducem la doctor, buba se adânceşte până la iremediabil. Primele semne de trezire la realitate le dau producătorii de maşini, care încep să facă din ce în ce mai multe modele electrice. Aproape toţi marii producători au câte un model full electric în gamă. Autonomiile au crescut şi preţurile de cumpărare au scăzut. Încă mai trebuie timp ca să fie o competiţie egală cu maşinile cu motor convenşional. Chiar dacă vorbim încă de un cost poluant al producţiei în raport cu unităţile vândute, lucrurile ar trebui să se inverseze când vom vorbi de o cotă de piaţă a maşinilor electrice mult mai mare decât cea de azi – 1-2%.

Producătorii de subansamble trebuie să se acordeze şi ei noilor trend-uri verzi ca să se reducă şi mai mult poluarea rezultată din producţia maşinilor nepoluante. Deocamdată însă, sunt la stadiul de prototipuri şi asta pentru că numai producţia în masă le poate asigura comenzi suficiente ca preţul unitar să nu fie gigantic.

Goodyear, producător de cauciucuri, a adus la Geneva Oxygene o roată vie. Miezul ei respiră şi se mişcă. Suprafaţa verde pe care o vedeţi e din muşchi naturali. Cauciucul îşi produce singur electricitate prin procesul de fotosinteză al muşchilor şi iluminează banda albastră pe care o vedeţi pentru a comunica celorlalţi din trafic intenţia şoferului – frânarea, virarea, sensul roţilor. Cauciucul are în el senzori şi o unitate centrală de comandă.

Mai mult şi în primul rând, funcţionalitatea numărul 1 al acestor roţi e că muşchii absorb umiditate şi dioxid de carbon din aer şi eliberează oxigen, aşa cum fac toate plantele. Goodyear spune că într-un oraş cu 2.5 milioane de maşini ( adică un total de 10 milioane de cauciucuri), roţile vii Oxygen pot să absoarbă 4.000 de tone de CO2 pe an şi să elibereze 3.000 de tone de oxigen.  

Materialul de contact cu suprafaa de rulare este cauciuc reciclat, iar problemele cu penele şi cu exploziile ar fi istorie.

Şi tot ne întrebăm. Cu leacurile alea pentru bolile necruţătoare, când veniţi?

Autor Alexandru Banu