De la BMW, care e cea mai scumpă, la Toyota care e cea mai ieftină

Nemţii sunt în top 5 maşini cu service scump

De la BMW, care e cea mai scumpă, la Toyota care e cea mai ieftină De la BMW, care e cea mai scumpă, la Toyota care e cea mai ieftină

Yourmechanic, o companie care îţi trimite asistenţa la uşă ca să-ţi repare maşina sau ca s-o ducă la service, a făcut nişte topuri cu cele mai ieftine mărci şi modele (sau cele mai scumpe) de întreţinut după date colectate 10 ani de zile. Aici nu sunt numai întreţinerile fireşti, cum ar fi reviziile, ci şi costurile cu defecţiuni comune care saltă preţul de exploatare al unei maşini. Sigur că topul este făcut în SUA, cu maşini conduse de americani şi nu neapărat produse în aceleaşi uzine din care ies şi spre România. Până la urmă, un brand se respectă peste tot în lume, aşa că e treaba producătorilor dacă fac diferenţieri de calitate între pieţe. Dacă stăm să analizăm topul, o să vedem că se confirmă povestea cu ban la ban trage şi aia cu japonezele şi coreenele sunt cele mai fiabile. Astfel, cel mai scump brand de întreţinut într-o perioadă de 10 ani de zile este BMW, cu costuri medii de 17.800$. Poţi să-ţi mai iei o Octavia nouă în banii ăştia şi să-l mai faci fericit pe unul dintre membrii familiei tale. Pe locul 2, la o diferenţă cam mare de preţ de întreţinere, e Mercedes, cu 12.900$. Cel de-al treilea brand premium german e Audi, şi el în top 5, pe ultimul loc. Un Audi costă 12.400$ în 10 ani de zile ca să-l ţii în viaţă. Pe ultimul loc, 30, e Toyota, cu un cost de întreţinere de 3.25 ori mai mic decât al unui BMW – 5.500$.

Acum să vedem şi cele mai scumpe 20 de modele de întreţinut în 10 ani de zile şi cele mai ieftine 20.

 

Americanii au mai făcut un grafic al costului mediu al întreţinerii maşinii, în funcţie de vechime. Cât plăteşte un proprietar, în medie  - adică medie între proprietarul de BMW şi cel de Toyota, să zicem -, în  fiecare an, cu întreţinerea unei maşini, pe o perioadă mare de exploatare.

Următorul top făcut de Yourmechanic.com este cu numărul de cazuri în care maşinile nu au pornit pur şi simplu, “la prima cheie”. Chiar dacă maşinile americane sunt pe primele 5 locuri, nu lipsesc nici brand-urile premium germane şi nici unele dintre cel considerate cele mai fiabile.  În top 25, avem de toate.

Atenţie, acesta este până la urmă un top făcut de americani, pentru americani, cu modele de maşini vândute în SUA: Aşa că are un scop informativ.

Autor Alexandru Banu, Sursă Yourmechanic