Din acest motiv unii sunt cu 100 de ani în faţa altora

Cap avem, japonezi ne mai trebuie

Din acest motiv unii sunt cu 100 de ani în faţa altora Din acest motiv unii sunt cu 100 de ani în faţa altora

Dacă o să citiţi istorie mai mult decât am făcut-o noi, o să vedeţi că prin 1870, Japonia a trecut printr-o reformă de la feudalism la statul capitalist. Împăratul Meiji, al 122-lea al Japoniei pe linie succesorală, e autorul schimbării. Atât de civilizaţi erau japonezii pe atunci. Aşa au ajuns astăzi reperul civilizaţiei în cam tot. Nu ne maşini japoneze de florile cireşilor japonezi şi nu degeaba au un preţ direct proportional cu fiabilitatea şi calitatea. Le comparăm cu cele germane şi asta e garanţia unei alegeri bune. Şi nu înţelegem de ce unii cumpărători de maşini au în continuare o neîncredere în produsele japoneze din această industrie, atât timp cât 90% din aparatura pe care o folosesc zi de zi e Made in Japan. Dar asta e o discuţie fără capăt pe forumuri şi în comentarile de pe Facebook.

Nissan e una dintre cele mai puternice mărci japoneze şi acum e într-o alianţă cu Renault care-i dă dreptul să se lupte bară la bară cu marile Volkswagen şi sora Toyota pentru poziţia de lider în vânzările anuale de maşini în toată lumea.  E compania care vinde cele mai multe maşini electrice 100%, Leaf şi Renault Zoe, o companie cu maşini extraordinare şi avansate din toate unghiurile – design, putere, tehnologie, eficienţă.

Grija marilor corporaţii pentru mediu le validează responsabilitatea socială reală, nu sunt numai acţiuni cu rezultate în marketing. Şi ultima grijă Nissan pentru societate este iluminarea zonelor din Japonia în care este foarte greu să construieşti o reţea de distribuţie sau a celor în care cataclismele au distrus aproape total această utilitate.

Namie este un oraş din Japonia, suferind încă după tsunami-ul care a provocat dezastrul de la centrala nucleară Fukushima. Acolo, Nissan a instalat panouri solare care înmagazinează energia în baterii expirate pe maşinile electrice. Adică sunt baterii care nu îşi mai fac treaba suficient pe Nissan-urile Leaf şi pe alte maşini din concern care le folosesc, dar sunt funcţionale 100% în alte scopuri. Cum ar fi acesta de iluminare. Instalaţiile de lumină nu trebuie să fie racordate la niciun transportator de energie, aşa că soarele şi bateriile uzate sunt tot ceea ce le trebuie ca să funcţioneze. Iar oamenii au lumină acolo unde acest lucru e imposibil.

Autor Alexandru Banu