Ditamai compania taie litera istorică din denumirea maşinilor supersport

Adio dar vine altceva mai bun

Ditamai compania taie litera istorică din denumirea maşinilor supersport Ditamai compania taie litera istorică din denumirea maşinilor supersport

Bun. Până la un punct, suntem de acord cu simplificarea denumirilor. Care oricum nu mai au nicio logică şi nicio legptură cu litrajul motoarelor sau cu puterea pe care o scot aceste motoare. Înainte, un 220 însemna 2.2 litri, acum poate să însemne şi un 1.2 cu turbină care – zic producătorii – produce aceeaşi putere pe care ar produce-o un motor de 2.200 cmc, cu aspiraţie. Sincer acum, asta e cel mai puţin deranjant. Hai să vedem cum arată gamele de maşini acum. Acelaşi design de la 1 la 8, de la 1 la 7 sau de la A la S. Îţi trebuie să apreciezi din ochi mărimea dacă pui două modele din clase diferite, aceeaşi marcă, unul lângă celălalt. Altfel nu-ţi dai seama care e care. Şi nu numai la nemţi e aşa. Nu, nu. E peste tot. Pentru că ăştia mai micuţi au învţat de la cei mai mari cum se scad costurile de producţie. Şi cum se cresc, implicit, veniturile / unitate.

Acum nu mai vorbim însă de design, ci de dispariţia unei litere iconice. Singura în clasa asta premium consacrată care le speria pe BMW-M, Merc AMG şi Audi RS. Jaguar vrea să scoată litera “R” şi asta pentru că nu-şi are rostul între versiunile de motorizare S şi SVR. R-ul, ca nivel de performanţă, se încalecă puţin cu SVR-ul, aşa că rămâne S-ul ca să fie un ecart mai mai mare. Acestea sunt lucrurile pe care le crede şi pe care le spune Wayne Burgess, director de proiectare la Jaguar SVO – Special Vehicle Operation. Deci dispare R şi rămâne SVR - mai periculos pentru germani. 

Cel mai puternic Jaguar acum e F-Pace, care în variantă SVR are un motor V8, turbo, de 5 litri şi 540 de cai putere.  Wayne Burgess spune că gamele sunt pre aglomerate şi mai creează şi confuzie. Iar maşinile R şi cele SVR încep să se concureze pentru că au dinamici similare cu tot cu motoarele şi puterile cu care sunt supraîncărcate.

Un lucru e sigur pentru Mercedes, Audi şi BMW. Cele 3 mărci nemţeşti se vor bate direct cu tot ceea ce au ele mai bun ca să câştige un meci cu Jaguar.

Autor Alexandru Banu