Divizia M de la BMW: cea mai puternică literă din lume împlineşte 40 de ani

Autor: Tudor Rus 17 aug. 2012 Știri auto

Saga BMW M începe în anii ’70, cu modelul care avea să facă senzaţie la cursa de 24 de ore de la Le Mans şi care reuşea să scoată cel mai rapid timp pe o tură de circuit la Nurburgring. Este vorba despre părintele tuturor M-urilor: BMW 3.0 CSL Coupe.

După cum mărturisesc creatorii săi, 3.0 CSL era cu mult înaintea vremurilor sale graţie specificaţiilor de perfomanţă şi greutate ce pot fi încă regăsite la modelele de raliuri din zilele noastre. Fiind primul din „rasa” sa, 3.0 CSL a impus şi a definit de-a lungul timpului imaginea sportivă a BMW. Succesorul acestuia nu a întârziat să apară şi astfel s-a născut BMW M1, primul model independent fabricat de divizia M Gmbh disponibil atât în versiunea pentru raliuri, de 470 CP cât şi în varianta de stradă, cu 277 CP.

După părăsirea scenei motosport, divizia M produce poate cel mai popular şi iubit model care a trecut vreodată pragul fabricilor BMW. Cum fanii sigur au ghicit deja, este vorba despre legendarul BMW M3. Acesta avea să deschidă posibilităţile constructorului german şi să faciliteze apariţia sub egida „M” a altor modele, însă din clase diferite. Moştenira lăsată de M1şi M3 se reflectă astăzi în modele precum M5 sau M6 precum şi în gama personalizată BMW Individual. În continuare, vom lăsa galeria foto şi clipul video să vorbească de la sine.

VĂ INVITĂM SĂ VIZIONAŢI VIDECLIPUL DE MAI JOS PENTRU UN SCURT ISTORIC AL DIVIZIEI M DE LA BMW

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide