După ce am văzut pozele ne-a curs o lacrimă (galerie foto)

De ce dispar lucrurile bune

După ce am văzut pozele ne-a curs o lacrimă (galerie foto) După ce am văzut pozele ne-a curs o lacrimă (galerie foto)

Am vorbit zilele astea despre Skyline-ul din ’57 şi GT-R-ul din 2015, despre STI-ul S208 lansat ca pâinea caldă, proaspăt scos din cuptorul de cai putere al japonezilor. Când am vorbit de ele am adus vorba şi de Evolution. O istorie atât de mare care înseamnă o muncă din 1990, o lansare în 1992 şi  un sfârşit prematur în 2016. A mai fost o ediţie finală, au fost zvonuri de resurecţie, visuri şi neîmpliniri, din păcate. Un lucru ne-am spus: dacă va fi să revină, maşina asta o să revină tot ca un 4-n linie, turbo, cu 300+ cai putere. Şi va rămâne o compactă hatchback sau sedan, Ralliart sau nu, 100% underground racing.  

Am sperat degeaba 3 ani pentru că Mitsubishi vine în 2017 cu o maşină în nota gamei pe care s-a concentrat. Facem SUV-uri, nu mai avem timp de fiţele ultraşilor cu Evo-urile din capul lor. Trebuie să vindem, să facem oamenii fericiţi cu maşini cocoţate. Aşa pare că s-a vorbit prin birourile Mitsubishi de câţiva ani până azi. Ne mirăm ca mai există Lancer-ul – şi ăla pentru Japonia mai mult decât pentru oricine.

Aşa că Mitsubishi s-a prezentat la ea acasă cu o surpriză de Evolution. Nici numele nu a mai rămas din maşina asta pentru că a mai prins un “e” în faţă – e-Evolution.

Capii companiei, a cărei strategie de marcă este dictată de către Renault-Nissan, spun că maşina este un SUV electric 100% de înaltă performanţă. Maşina are 3 motoare electrice. Unul este montat pe puntea faţă, celelalte două sunt pe spate, acolo unde, dacă ar fi motoare la fel, ar livra 66% din putere.

Mitsubishi nu a vorbit încă despre partea care ne interesează cel mai mult, cea care atestă dacă într-adevăr este o maşină performantă. Nu ştim nimic despre ce scot cele 3 motoare şi înc e proporţii compun cuplul total pe care îl primesc cele 4 roţi. Astfel ne-am fi putut face o idee despre carcaterul 4x4 al SUV-ului electric. Şi pentru că este o maşin – concept, nu ştim nici detalii despre un model de serie, cu atât mai puţin o dat de lansare pentru e-EVolution. 

Autor Alexandru Banu