După EcoSport, Ford România va produce încă un model la Craiova

Ford România, cel de-al doilea constructor auto de pe piaţa locală ...

După EcoSport, Ford România va produce încă un model la Craiova După EcoSport, Ford România va produce încă un model la Craiova

Ford România, cel de-al doilea constructor auto de pe piaţa locală, va lansa în producţie la Craiova un al doilea model, începând cu 2019, la 11 ani de la preluarea uzinei.

Odată cu lansarea celui de-al doilea automobil, producţia va înregistra un salt puternic, urcând spre o cadenţă similară cu cea de la Mioveni – adică o maşină ieşită de pe bandă în mai puţin de un minut şi un volum anual de 300.000 de unităţi, adică exact cât este în acest moment şi capacitatea instalată a uzinei.

Ford confirmă astăzi o investiţie suplimentară de 200 de milioane de euro şi adăugarea unui număr de 1500 de locuri de muncă dedicate producţiei unui al doilea vehicul la fabrica sa din Craiova.

Citeşte şi Test drive cu Noul Ford EcoSport produs la Craiova. Are 2.300 de piese noi şi 6.500 de setări modificate

Iminenta creştere a numărului de vehicule produse de Ford la Craiova subliniază şi mai mult importanţa concretizării proiectelor de infrastructură.

Investiţia în viitorul Craiovei este un semn al încrederii pe care Ford o are în angajamentele asumate de Guvernul român de a oferi îmbunătăţiri cheie la nivelul infrastructurii şi ameliorări ale structurii logistice, acestea fiind imperios necesare pentru menţinerea competitivităţii globale a operaţiunilor de producţie Ford Craiova. Orice întârziere ar restricţiona semnificativ eforturile pe care Ford şi furnizorii săi le fac pentru a transporta volumul din ce în ce mai ridicat de vehicule şi subansamble.

Un al doilea model va pune enormă presiune pe infrastructura feroviară şi rutieră actuală. Dacă Mioveniul are autostradă până la Bucureşti şi Constanţa şi autostradă dincolo de Sibiu până la Deva, Craiova nu are la mai puţin de 100 km niciun semn de infrastructură rutieră modernă. De mai bine de 10 ani toate guvernele au promis americanilor infrastructură, însă niciuna nu s-a concretizat. Şi mai mult, guvernul actual a tăiat fonduri tocmai de la investiţii. Anul viitor ar trebui demarat, cel puţin teoretic, drumul expres Piteşti-Craiova, însă până acum nicio promisiune făcută de vreun guvern, premier sau ministru al transporturilor nu s-a concretizat la timp.

Noul vehicul se adaugă actualului SUV de clasă mică Ford EcoSport si motorului 1.0 EcoBoost, ambele produse deja la fabrica din Craiova. Noul model şi data de start a producţiei acestuia vor fi confirmate în apropierea momentului lansării acestuia.

"Această nouă investiţie confirmă continuarea evoluţiei gamei noastre de modele interesante produse în Europa şi subliniază totodată transformarea complexului de producţie de la Craiova", spune Steven Armstrong, preşedinte şi CEO Ford Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. "Includerea acestui al doilea vehicul în procesul de producţie este o dovadă clară a flexibilităţii operaţionale a fabricii de la Craiova şi reflectă perteneriatele puternice pe care le avem cu furnizorii locali şi cu membrii comunităţii".

Investiţia totală pe care Ford a implementat-o în operaţiunile sale de producţie din România - inclusiv cele 200 de milioane de euro anunţate astăzi - ajunge la aproape 1.5 miliarde de euro din 2008 încoace, momentul achiziţiei uzinei de la Craiova. În plus, Uzina de Asamblare a Vehiculelor a trecut recent prin îmbunătăţiri tehnice semnificative, mai mult de 550 de roboţi fiind instalaţi pentru a spori eficienţa şi calitatea în secţiile de Vopsitorie, Montaj General şi Caroserie.

Dacă în 2017 compania recruta pentru Craiova 1.800 de noi angajaţi, este de aşteptat ca planul de recrutări să fie unul şi mai puternic în 2018, având în vedere că de la o producţie anuală de 150.000, cât este estimată în 2018 se va ajunge la 300.000 cu al doilea model.

Acum uzina de la Craiova are peste 4.500 de salariaţi, cel mai ridicat număr din întreaga sa istorie.

Citeşte articolul complet pe site-ul Mediafax