Duster şi EcoSport au dus producţia de maşini la un nou maxim istoric

Producţia de autoturisme a urcat cu 25% în prima jumătate a anului, la aproape 250.000 de unităţi. Producătorii subliniază însă că au nevoie de infrastructură pentru a continua dezvoltarea

Duster şi EcoSport au dus producţia de maşini la un nou maxim istoric Duster şi EcoSport au dus producţia de maşini la un nou maxim istoric

Lansările noilor Ford EcoSport în octombrie 2017 şi Dacia Duster în decembrie au adus o adevărată gură de oxigen producţiei auto locale, iar România va putea depăşi în acest an pragul de 450.000 de unităţi asamblate la Mioveni şi Craiova.

Producţia de autoturisme de pe piaţa lo­cală a urcat cu aproape 25% în primul se­mes­tru al acestui an, la 247.480 de maşini, cel mai ri­dicat volum înregistrat vreodată în prima ju­mă­tate a anului, potrivit datelor Asociaţiei Pro­ducătorilor şi Importatorilor de Automo­bile (APIA) şi cele ale Asociaţiei Construc­to­rilor de Automobile din România (ACAROM), centralizate de ZF.

În cazul Ford, creşterea a fost de aproape 150% în prima jumătate a anului, la aproape 72.000 de maşini, potrivit datelor APIA, pe măsură ce EcoSport are o cerere tot mai ridicată la nivel european. Pe de altă parte, creşterea puternică a producţiei pune presiune pe infrastructura existentă, uzina având nevoie de mult mai multe componente decât anul trecut.

„În prezent cadenţa de producţie este con­stan­tă şi livrăm la timp către toţi clienţii la nivel eu­ro­pean. Pe de altă parte, producţia este afec­tată de infrastructura feroviară şi rutieră subdezvoltată. Durează mai mult ca piesele să ajungă la uzină şi ca maşinile să fie livrate. Aşa cum am transmis Guvernului României în repetate rânduri, îmbunătăţirea infrastructurii este vitală pentru Ford Craiova şi sectorul auto­mo­tive din Ro­mânia“, a spus Ian Pearson, pre­şe­dintele Ford România şi şeful direct al uzinei.

Ford a cerut în nenumărate rânduri con­stru­irea unei autostrăzi sau a unui drum expres în­tre Piteşti şi Craiova, infrastructura fiind pro­misă încă din 2007, dar amânată la nesfârşit de toa­te guvernele care au trecut pe la Palatul Victoria.

„Dezvoltarea infrastructurii de trans­port este prioritară pentru creşterea competi­ti­vi­tăţii producătorilor locali pe pieţele euro­pene. Aceştia concurează, în Europa, cu pro­du­se care au un cost de transport mai mic, pe de o parte datorită amplasării unităţilor de pro­duc­ţie, iar pe de altă parte datorită unei infra­structuri bine pusă la punct“, a spus Daniel Anghel, Partener, Liderul Departamentului de Taxe şi Consultanţă Juridică, PwC România.