Evoluţia înmatriculărilor în Europa

Potrivit cifrelor, la nivel european, numărul de maşini înmatriculate în luna octombrie 2010 a scăzut cu 16,6% în comparaţie cu luna similară a anului trecut.

Evoluţia înmatriculărilor în Europa Evoluţia înmatriculărilor în Europa

Octombrie 2010 este cea mai slabă lună în comparaţie cu ceasimilară din intervalul 2004-2009. Practic în octombrie 2010volumul de înmatriculări la nivel european nu a depăşit volumul de200.000 de unităţi. Trendul descendent este urmărit de aproapetoate pieţele europene, iar noi vom spicui doar cele mairăsunătoare declinuri.

Astfel, Franţa înregistrează o scădere de 18,5 procente, înAnglia s-au înmatriculat 22,2% mai puţine maşini faţă de octombrie2009. Situaţia este asemănătoare şi în Germania, unde s-acontabilizat un declin de 20%. Cele mai grele încercate pieţe suntItalia şi Spania, unde s-au înregistrat scăderi de 28,8%, respectiv37,6 %.

Mărcile care au înregistrat cele mai mari pierderi la niveleuropean sunt: Fiat: -32.9%; Ford: -29.5%; Toyota: la-28,7%;Peugeot: -20,4%; Citroen: - 19%; grupul Renault: - 17%;grupul VAG: -11,3%

În ceea ce priveşte piaţa românească, în luna octombrie s-aconstatat o creştere de 9,36% a autoturismelor noi înmatriculate,comparativ cu luna octombrie 2009.

După 10 luni din 2010, bilanţul general înregistrează o scăderede 5,5% a întregii zone europene, în comparaţie cu perioadasimilară a anului trecut.